Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Communicatie Marketing Manager

Communicatie Marketing Manager

Werkervaring interimmanager

2010 – 2014 Marketing Manager Europa
Formuleren van marketing- en communicatiebeleid en implementatie binnen beide organisaties. In het kader van het veranderingsproces van de organisaties en beoogde synergie ligt de nadruk in eerste instantie op de formulering en executie van de corporate identity in lijn met missie, visie en doelstelling van de ondernemingen.

Resultaat
Imago, naamsbekendheid, productbekendheid en klantloyaliteit vergroot. Loyalty management progamma en marketing en communicatie toolbox geïmplementeerd.

Highlights
 New Kids Turbo thema game en campagne met als resultaat hogere omzet, grote social media awareness, verbeterd product- en bedrijfsimago.
 EK campagne die ervoor gezorgd heeft dat er een verbeterd imago was vanuit exploitatie bij de brouwerijen.

2007 - 2010 Marketing- & communicatie adviseur
Strategisch communicatie en marketing advies, marketing en communicatieplannen, advies en implementatie marketing instrumenten. Project- & trafficmanagement van communicatietrajecten en marketingcampagnes inclusief budget en deadlinebewaking. Marketing-, telemarketing- en marktonderzoeksprojectmanager van vraagstelling, opzet en uitvoering tot en met kwaliteitsmonitoring voor uiteenlopende accounts.

Resultaat
Naamsbekendheid, imago verbetering en genereren van kwalitatieve marktinformatie voor klanten, versterkte communicatiecultuur en marktbenadering.

Highlights
 Bouwtalent Battle om op ludieke wijze trainees te rekruteren voor de infrasector.
 Communicatiestrategie 1001x Loon op Zand voor het samenwerkingsplatform gemeente Loon op Zand, Efteling, MKB Nederland, KVK en lokale ondernemers om regionaal toerisme te promoten.

2002 – 2007 Bureau- Officemanagement
Tactisch en operationeel management van projecten met focus op rendement, structuur en processen, kwaliteit en coaching, planning en aansturen van afdelingen op projectbasis voor diverse opdrachtgevers.

Resultaat
Verbeterde kenniscultuur en gestructureerde processen, kwalitatief CRM gebruik en pro-actievere en klantgerichtere cultuur.

Highlight
 Implementatie van CRM systeem, declarabele uren- en projectregistratie, realisatie van acquisitie- en salesproces op basis van KPI’s.

1996 – 2002 Projectmanager
Managen van reclame, web, belettering, telemarketing en marktonderzoek projecten van offerte tot en met factuur inclusief monitoren van de kwaliteit, plannen van de werkzaamheden en aansturen van afdelingen en office management.

Resultaat
Tevreden klanten, tijdig en binnen budget opgeleverde projecten en realiseren van gestelde marketingdoelstellingen.

NEVENACTIVITEITEN

2012 - heden Mede oprichtster & Bestuurslid LaBuLa
Ladies Businessclub de Langstraat
Het bieden van een netwerkplatform voor de vrouw van vandaag met een passie voor haar professie. Een vrouw die actief is in het bedrijfsleven als ondernemer of in een management-, directie- of staffunctie. Vanuit dit netwerk kan de moderne vrouw op informele en informatieve wijze contacten opdoen en onderhouden, ervaringen en kennis delen.

2012 - 2013
Lid werkgroep Communicatie & Individuele Dienstverlening
Branchevereniging VAN sectie horeca exploitatie
Het verbeteren van de dienstverlening en interne communicatie richting de leden, belanghebbenden en achterban. Zodoende een verbeteringsslag te maken als branchevereniging dat ten goede komt aan het imago en het vertrouwen onder de leden verbetert.

2004-2010 Bestuurslid communicatie & PR
Ladies Businessclub RKC WAALWIJK
Aandachtspunt het communiceren van de functionaliteit van de eerste vrouwelijke business club in de Nederlandse voetbalwereld. Waarbij onderlinge contacten voorop staan met als doel het bevorderen van de binding tussen de Businessclub, Sponsoren en BVO.

Opleiding interimmanager

Bachelor HBO – MER cum laude
2008 – 2009 Management – Economie en Recht minor marketing behaald te Breda Avans+
Marketing management, Project management, Performance coaching, Kwaliteitsmanagement, Informatie management, Leiderschap, Human Resource management, Financieel management, Bedrijfskunde, Bedrijfsadvisering, Engels en Recht

NIMA-A2
1997 Marketing cases in de praktijk behaald te ’s-Hertogenbosch

NEMAS – Middle Management A
1996 Bedrijfsmanagement op middenkader niveau behaald te Eindhoven

mHBO marketing & bedrijfscommunicatie
1993-1996 Commerciële bedrijfscommunicatie behaald te Den Bosch Koning Willem I college
Nederlands, Engels, Duits, commerciële bedrijfscommunicatie, NGPR-A, voorbereidend NIMA-A, management, commerciële economie, bedrijfseconomie en -administratie, privaatrecht en DTP

Seminars & congressen
2000 – 2009 Verschillende beroep gebonden seminars van Fisch tot Marcom

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Mijn marketingwaarde:
Ik overzie het geheel en de langere termijn, ik identificeer snel kansen en mogelijkheden en aan de hand daarvan ben ik staat de juiste strategieën en marketingmix te bepalen en toe te passen. Daardoor kan ik zorgen dat:

> de inzet van marketinginstrumenten effectief is
> het gewenste imago aansluit op het werkelijke imago
> er een goed naam- en merkbekendheid is

Kennis en kunde vanuit de organisatie weet ik te vertalen naar visie en strategie. Marktgegevens en relevante informatie weet ik waar ik dat kan vinden en ik ben in staat dit te analyseren en daaruit conclusies te trekken die als uitgangspunt dienen voor de bepaling van de strategie, de marketingmix en marketingplanning. Zowel offline als online weet ik de juiste invulling te geven aan marketinginstrumenten. Social media wordt in de marketingmix meegenomen zodat online en offline elkaar versterken. Ervaring die ik heb opgedaan weet ik als interim manager en op projectbasis in te zetten:

Interim management & advies
> Strategie & beleid
> Tactisch & operationeel
> Traffic & project

Training & Coaching
> Social media
> Netwerken
> Klantgerichtheid
> Marketing

Projecten & opdrachten
> Campagnes & Acties
> Product lanceringen
> Beurzen, presentaties & seminars

Wetend wat dingen mogen kosten en welke kwaliteit je mag verwachten, kan ik ervoor zorgen dat:

> met beperkt budget het maximaal mogelijke bereik wordt zowel offline als online kosten voor social media nihil zijn en online traffic toeneemt (SEO, SEA)
> concepten en campagnes geënt zijn op feiten
alle uitingen een uniforme uitstraling hebben met de juiste toonzetting
> vraagstukken ten aanzien van marketing beantwoord worden in beleidsnotities

Talenkennis interimmanager

Nederlands moedertaal
Engels mondeling & schriftelijk zeer goed
(ervaring in contacten met internationale klanten en leveranciers)
Duits mondeling & schriftelijk voldoende


Overig

Met flair ga ik als commerciële communicatie specialist en strategische marketing manager resultaatgericht te werk. Een visionair met helikopterview die vanuit strategisch perspectief kansen en mogelijkheden identificeert en dat weet te vertalen naar tactisch en operationeel niveau. Een initiatiefnemer van het proces die door open en directe communicatie in combinatie met besluitvaardigheid in staat is projecten met het gewenste resultaat binnen gestelde deadline af te ronden. Een multifunctionele professional die zich, met oog voor diverse belangen, representatief weet te presenteren en met integriteit en loyaliteit draagvlak creëert en behoudt.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :