Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Sales en Marketing manager en Retail expert

Sales en Marketing manager  en Retail expert

Werkervaring interimmanager

11/2009-heden
Zuiver Retail BV (advies/ontwerp/realisatie)
Partner, verantwoordelijk voor sales, marketing en conceptontwikkeling.

Ontstaan uit ervaring en enthousiasme om middels spraakmakend design de retail, BTB, horeca en OOH sector optimaal te laten renderen met marktversterkende concepten die werken en ‘all channel’ worden omarmd door de consument. Binnen mijn rol heb ik een duidelijke verantwoordelijkheid om de effectiviteit van concepten te laten groeien, dit houdt in dat ik formules en haar klanten identificeer, ze (opnieuw) vorm en functie geef en omzet in conversie van kijkers naar tevreden kopers en gebruikers. Het generen van een hoger bon-bedrag tezamen met optimale gastvrijheid, beleving en klanttevredenheid is hierbij een vanzelfsprekendheid.

Behaalde resultaten (strategie/ontwerp/realisatie) o.a.:
Schiphol: Kappé Perfumes & Cosmetics shops/Service Point/Autoverhuur locs.Accel Group: retailstrategie voor Batavus, Sparta en Koga. KPN: Hi formule ontwikkeing, refresh call-centers. Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten: vernieuwing bezoekerscentra. Luchthaven Eindhoven: walk through store (airside) B&S. Barry Callebaut: Experience Center. X2O: badkamerformule (België). NS-Retail: bloemenconcept.

03/2010-heden
Vormers BV (full service communicatiebureau)
Business Development Manager

Verantwoordelijk voor alle new business activiteiten en coaching van het account en projectteam t.b.v. onderhoud en uitbouw van business bij (inter) nationale merken. Key to sales succes behaal ik door merken en formules vooral vanuit consumenten oogpunt kort en krachtig te tonen hoe ze echt in de markt staan en wat er ‘nodig is’ om succes terug te verdienen en/of te (blijven) boeken.

Behaalde resultaten o.a.: Hellema, KNVB, Heinz, WNF, KNVB, Pfizer, Hero, McCain, Fair Trade, Droste en Peugeot Nederland. Met als extra resultaat dat de diversiteit van branches en klanten voor Vormers is toegenomen, disciplines op ATL niveau zijn uitgebreid en er intern een actieve ‘sales drive’ is ontstaan.

01/2006-10/2009
New store Europe/Benschop BV (retail/design/realisatie)
Senior Accountmanager

Ik voerde een actieve klantbenadering door de uit de markt gefilterde ondernemers- en consumenten behoeften voor te spiegelen aan potentiële retailers. E.e.a. met als voornaamste doelstelling; creëren van hoogwaardige en onderscheidende concepten die aanzetten tot omzetverhoging en klantbinding.
Eindverantwoordelijk voor het ontwerp, planning en realisatie, alsmede omzet- en budget.

Behaalde resultaten: ontwikkeling en uitrol Douwe Egberts Cafés (20 locs.), lid formule team KPN winkels inclusief pilot en uitrol (220 locs.), ombouw Esso (100 locs.), Van der Kam en Thom Broekman mode, Batavus (fietswinkels), Saab showrooms.

06/2005-12/2005
Werkzaamheden op projectbasis (sales en marketing gerelateerd)
Velux Nederland BV, (producent en marktleider dakvensters).
Danone Nederland BV, (functional dairy producer).

2002-06/2005
Compass Group/Eurest (leader food & support services)
Formulemanager (voorheen Brandmanager / Manager Productontwikkeling)

Sales en marketing verantwoordelijk voor de introductie en expansie van toonaangevende formules binnen de Nederlandse cateringbranche. Actief lid binnen het ontwikkelingsteam voor de ontwikkeling en introductie van de catering formules. Eurest Lekker aan tafel en Puur.Frontoffice sterk ingezet op verpersoonlijking (van sober kantinegevoel naar ‘thuis op het werk’) en backoffice retailmatig ingericht.

Behaalde resultaten: succesvol ingespeeld op een hogere besteding verdeeld over de gehele dag. Algehele kwaliteit en beleving is sterk toegenomen en de dagelijkse ‘lunch-sleur’ is weggenomen door een sterk gepersonaliseerde aanpak. Onder andere gerealiseerd bij top 100 Nederlandse bedrijfsleven.

2000-2002
Brandbase (toonaangevend actiemarketing/reclamebureau)
Projectmanager

Een bureau waar de ontwikkelen van reclame en events in een nieuwe stijl middels ‘brandactivation’ binnen mijn functie centraal stond. De kunst van het kunnen waarmaken van de merkbeloften binnen conceptfase en tijdens de executie heb ik me hier eigen gemaakt. Verantwoordelijk voor strategie- en projectbegeleiding, 1e klantcontact, evaluatie acties en resultaten analyses (bereik-effect).

Opleiding interimmanager

1998-1999 The Huddersfield University Business School, United Kingdom.
(Retailing strategy and practise, Marketing communications, public relations & advertising, business and the entrepreneur, business to business marketing, corporate and business strategy).
Diploma behaald op Pre-Master’s degree.

1995 Internationaal Hoger Hotelonderwijs, Stenden Leeuwarden. Diploma behaald op Bachelor degree.

1992 Middelbare Hotelschool, De Rooi Pannen Tilburg, diploma behaald.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Commerciële creatieve (retail) brandcoach die merken en formules verder brengt in bekendheid omzet en winstgevendheid. Diverse cases beschikbaar.

Talenkennis interimmanager

Engels goed.
Duits redelijk.
Frans redelijk.

Overig

Nevenactiviteiten

10/2011-heden
Stichting ZOdIEZiJN, (unieke collectie wannahaves)
Bestuurslid

Verantwoordelijk voor strategie, retailmarketing en merkontwikkeling m.b.t. de formule MooiDoorMij. De stichting verkoopt aan vooraanstaande retailers stijlvol Nederlandse ontwerpen en gemoderniseerde klassiekers, gemaakt door mensen met een verstandelijke beperking.

1990-1999
Diverse bestuursfuncties bekleed binnen studentenvereniging van de middelbare en hogere hotelschool.

Hobby’s
Hockey, golf, fietsen, zeilen en douchen.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :