Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Hoofd P&O

Hoofd P&O

Werkervaring interimmanager

Amstel Intercontinental Hotel Amsterdam
1986 – 1987 Training manager; belast met interne opleidingen al dan niet in relatie tot programma’s binnen de Intercontinental hotelketen.

Koninklijke Luchtvaart Maatschappij
1987 – heden
1987 – 1990 Trainer voor catering- en cabinepersoneel, met name gericht op het Royal Class product van de KLM. Verantwoordelijk voor samenstelling van trainingen (ontwikkeling) en uitvoering.

1990 – 1997 P&O manager bij respectievelijk Automatisering, Inkomsten en Vervoersinformatie, Aerocarto, P&O en Facility Services. In 1995 een jaar werkzaam geweest als projectleider voor de selectie van een KLM-breed personeel-informatiesysteem.
Vanaf 1996 tevens Plaatsvervangend Hoofd Personeelszaken voor de Directie en de Corporate Staven.In de P&O periode betrokken geweest bij verzelfstandiging van KLM
Aerocarto en KLM Helicopters, daartoe overleg gevoerd met vakbonden over arbeidsvoorwaarden en afvloeiingsregelingen/sociale plannen. Mede vorm gegeven aan de ontwikkeling van de PZ functie binnen de
KLM en verantwoordelijk geweest voor de selectie en coaching van junior P&O managers.

1998 – 1999 Hoofd Facilitaire Producten bij KLM Facility Services. Verantwoordelijk voor 100 miljoen interne omzet en 250 medewerkers m.b.t. kleding, vervoer, bibliotheek, reproductie, interne post en
restauratieve voorzieningen. In die periode de ‘roll out’ van een nieuw KLM-breed herenuniform gemanaged, contractoverleg met Cateraar Van Hecke gevoerd, aanzet
gegeven tot ander leasecontracten met Leaseplan, reproductie gereorganiseerd met accent op printing (on demand) en stoppen met klein offset en de bibliotheek op het spoor van kennismanagement gezet.

1999 – heden Hoofd Customer Services bij KLM Facility Services.Verantwoordelijk voor 350 miljoen, met name interne, omzet en 35 medewerkers. De activiteiten bestaan uit Marketing (communicatie) & ‘sales’, accountmanagement en operationeel servicemanagement inclusief call center.De afdeling is van ‘scratch’ opgezet, allereerst zijn de klanten geïnventariseerd, vervolgens accountplannen gemaakt en thans worden de Service Level Afspraken gemaakt. De afdeling moet met name een oplossing vinden tussen de klanten wensen en de operationele mogelijkheden. Overbruggen van culturen is daarbij hoofdthema.


Opleiding interimmanager

HAVO diploma 1981
Hotelschool diploma 1986
HBO Arbeidsmarktpolitiek en Personeelsbeleid diploma 1991




Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Coachende leiderschapsstijl
Managen van oustourcingstrajecten

Talenkennis interimmanager

Alle P&O taken, personeelsplanning (Instroom/doorstroom/uitstroom) Arbeidsvoorwaarden en regelingen, Ontwikkeling van modern HR beleid, overleg met OR en vakbonden, changemanagement, P&O informatiesystemen

Overig

outsourcing, verzelfstandiging, CAO overleg

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :