Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Logistiek manager, project leider, consultant, Supply chain

Logistiek manager, project leider, consultant, Supply chain

Werkervaring interimmanager

2009 Geodis Logistics Netherlands BV – Venray

• Ondersteuning management na implementatie nieuw WMS: voorstellen gemaakt voor aanvullende functionaliteiten en diverse rapportages

2009 Flextronics Logistics BV – Venray

• Ondersteuning management bij opstart nieuwe supply chain voor HP laptops: leidinggeven aan de opstart van de administratieve afdeling (processen verbeteren) en rapportages maken
• Project management: implementatie machine-business Kodak
2008 – 2009 Auxilia Zorglogistiek BV – Eindhoven

• Layout en inrichting distributiecentrum in Alkmaar ( magazijn voor de belevering voor het ziekenhuis)
• Inkoop van benodigde inrichting

2008 – 2009 DSV Solutions BV – Maastricht-Airport

• Projectleider Inrichting en Gebouw, verantwoordelijk voor de engineering van de layout van het nieuw gebouwde distributiecentrum voor de logistiek van 3 ziekenhuizen
• Inkoop van de benodigde inrichting
• Begeleiding van de bouw
• Verhuizing van de voorraad van de ziekenhuizen naar het distributiecentrum
• Begeleiden opstart van het distributiecentrum


2008 Flextronics Logistics BV – Venray

• Projectleider verhuizing: diverse klanten zijn binnen de diverse vestigingen verhuisd. Voor 2 klant verhuizingen heb ik het projectmanagement gedaan

2007 – 2008 Flextronics Logistics BV – Venray

• Als Process Manager verantwoordelijk voor het implementeren van een nieuwe klant en de dagelijkse leiding
• Leiding geven aan 9 directe en ca 100-175 FTE’s
• Invoeren van diverse verbeteringen met name in het eigen WMS pakket
• Implementeren van nieuwe processen en software functionaliteiten
• Maken van diverse KPI rapportages

2007 Welzorg BV – Almere

• Als Manager Service verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van het Service Center in Almere
• Leiding geven aan 5 directe en 90 indirecte FTE’s
• Het verbeteren en opnieuw opzetten en implementeren van de werkprocessen na de reorganisatie

2006 Sara Lee / Douwe Egberts Nederland BV – Utrecht /Janssen Logistics BV – Venlo

• Douwe Egberst Coffee Systems heeft een deel van de logistieke activiteiten uitbesteed: als projectleider deze implementatie gecoördineerd.
• Verbeteren van diverse operationele processen, opzetten communicatie structuren en opstellen / implementeren van diverse rapportages en KPI’s








2006 Sara Lee / Douwe Egberts Nederland BV – Utrecht

• Logistiek account manager (a.i)
• Leiden cq uitvoeren van interne en externe (in samenwerking met de klant) verbeterprojecten


2005 - 2006 Sara Lee / Douwe Egberts Coffee Systemen – Utrecht

• Projectleidster Supply Chain project
• Onderzoek naar huidige en toekomstige Supply Chain kosten (decentraal vs centraal/uitbesteden)
• Leiden Tender procedure t.b.v uitbesteden Logistieke kosten
• Voorbereiden implementatie logistieke processen bij Logistiek dienstverlener


2005 Flextronics Logistics BV – Venray

• Warehouse manager, verantwoordelijk voor de totale warehouse-activiteiten
• Opstarten warehouse – operatie voor HP
• Verbeteren van produktiviteit en KPI’s door o.a. verbetering van de processen, verhogen van de voorraadnauwkeurigheid, aanpassingen in het softwarepakket en coachen van de teamleaders
• Opstellen van rapportages

2004 - 2005 Medtronic BV – Heerlen

• Assistent van de DC manager
• Diverse verbetertrajecten (locatie management, veiligheid en planning)
• Optimaliseren productiviteit
• Deelname project implementatie SAP

2004 DFDS Transport BV – Venlo

• Projectmanagement implementatie van een nieuwe klant
• Bepalen processen, layout en aanpassingen functionaliteit WMS pakket
• Testen van de nieuwe functionaliteiten
• Trainen van de gebruikers
• Begeleiden opstart operationele proces van de nieuwe klant


2004 Exel Logistics – Hünxe (Duitsland)

• Re-engineering van de layout en de logistieke processen
• Verbeteringsvoorstellen gemaakt voor hun WMS pakket
• Invoering van de verbeteringsvoorstellen, zowel de processen als de layout


2004 DFDS Transport BV – Venlo

• Projectmanagement implementatie van een nieuwe klant







2004 DHL Solutions - Tilburg

• Project management: invoeren van het DHL WMS pakket


2003 Frans Maas Logistics BV – Venray

• Gedurende de eerste maanden leiding gegeven aan de ploegen, die verantwoordelijk zijn voor de inbound- en orderpickprocessen voor de klanten Xerox en Toshiba. In die hoedanigheid mede verantwoordelijk voor het opnieuw gemotiveerd krijgen van de medewerk(st)ers na drastische wijzigingen in de organisatiestructuur en voor het signaleren en invoeren van verbeterpunten in de processen.
• Daarna als projectleider verantwoordelijk geweest voor het doorvoeren van verbeteringen op
het gebied van locatiemanagement en het uitwerken en invoeren van procesverbeteringstrajecten.


2003 Trendy Hair Company - Heino

• Advies gegeven en gecontroleerd op haalbaarheid van het samenvoegen van twee magazijnen


2002 – 2003 WKK – Tilburg

• Onderzoek naar eventuele implementatie WMS-pakket – gevolgd door tenderprocedure voor pakketselectie. Opdracht later uitgebreid met pakketselectie voor ERP-software.


2003 DHL / van Gend & Loos – Hengelo

• In april een “Quick Scan” uitgevoerd op de interne logistieke processen bij één van de grote klanten om de mogelijkheden voor kostenbesparingen en efficiencyverbeteringen te inventariseren.


2002 Geodis Vitesse – Venray

• Leiding geven aan de dagelijkse operatie voor 1 klant
• Opstellen en invoeren van verbetervoorstellen voor het operationele proces



2001 – 2002 Rubbermaid / Curver SA – Niedercorn (Luxemburg)

• Opstarten van het europees distributiecentrum
• Re-engineering van lay-out en werkwijze (productiviteitsstijging van 400%)
• Implementeren van fase II van het WMS-pakket
• Opstellen van verbetervoorstellen voor het WMS-pakket
• Analyseren en verbeteren van de afhandeling van goederenstromen






2000 – 2001 Frans Maas Logistics BV - Venray

• Leidinggeven aan 1 van de twee ploegen
• Opzetten van organisatiestructuur
• Onderzoek naar opbouw van kosten- en tarievenstructuur voor de warehousing-activiteiten
• Voorstellen van verbeteringen voor het WMS-pakket
• Zoeken naar en inrichten van extra magazijnruimte



Vanaf november 2000 als zelfstandig ondernemer werkzaam.



1999 – 2000 SinnLeffers Logistik BV – Venlo
Locatiemanager

• Verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding (100 FTE) en bijbehorende budgetten
• Optimaliseren van processen
• Opzetten van een managementrapportagesysteem


1997 – 1998 SinnLeffers Logistik BV – Venlo
Projectleider Logistiek

Voeren van totaal-projectmanagement: opbouwen, inrichten en organiseren van alle activiteiten om het centraal distributiecentrum als zodanig te laten functioneren, bestaande o.a. de volgende deelprojecten:

• Ontwerpen en bouwen van het centraal distributiecentrum
• Bepalen van werkmethodes
• WMS-pakketselectie en –implementatie
• Begeleiden van de nieuwbouw van het magazijn

Dit totaalproject heeft geresulteerd in het meest moderne kledingdistributiecentrum van een Duitse organisatie.


1996 – 1997 Viking Direct BV – Beesd
Warehousemanager

• Opzetten van het distributiecentrum voor de nederlandse markt met een totale orderdoorlooptijd van 6 uur tot 24 uur
• Voeren van prijsonderhandelingen met vervoerders
• Budgetverantwoordelijkheid
• Dagelijkse leiding over 30 FTE
• Afstemmen van de inkomende goederenstroom

1991 – 1996 Faxion J.P. Janssen – Venlo
Locatiemanager

• Opstarten van het europese distributiecentrum voor een amerikaans kledingmerk
(Polo Ralph Lauren)
• Eindverantwoordelijk voor het gehele logistieke proces en 25 FTE (vast)
• Ontwikkelen van werkmethodes, nieuwbouw en inrichting van het magazijn
• Invoering (van systeemanalyse tot implementatie) van een real-time WMS-pakket

1990 – 1991 Nedlloyd Districenters - Frankfurt (Duitsland)
Districenter Manager

• Leiding geven aan het operationele proces en 20 personeelsleden
• Contacten onderhouden met de klant
• Optimaliseren bedrijfsprocessen

1986 – 1990 Koninklijke Nedlloyd
Management Trainee

Op 3 locaties werkzaam geweest:

• 1989 – 1990 - Damco Fritz Rieder, Nürnberg (Dld): Diverse haalbaarheidsstudies uitgevoerd
• 1988 – 1989 - Nedlloyd Districenters, Frankfurt (Dld): Reorganisatie magazijn doorgevoerd
• 1986 – 1988 - RSK Internationale Expeditie, Venlo: Opzetten internationale vrachtplanning



Opleiding interimmanager

1975 – 1982 Gymnasium bèta Stedelijk Gymnasium Johan van
Oldebarnevelt - Amersfoort
1982 – 1986 HBO voor Logistiek Management Fontys Hogescholen – Venlo
1990 Junior Management Course Interne Nedlloyd opleiding
1991 Systematische Entscheidungsfindung und
Problemlösungstechniken
1995 Resultaatgericht Leidinggeven Visions Unlimited
1996 Grondhoudingen DESTAL BV
1999 Veranderingsmanagement/Zelfsturende teams Stokkink Organisatieadvies
2003 Workshop “Creatieve Logistiek” vLm regio Oost
2003 Masterclass Supply Chain Management Prof. Ir. W. Ploos van Amstel
2008 MBA in 1 dag Ben Tiggelaar



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Expertise


Logistiek / Supply Chain Management

• Kennis van logistieke processen in de supply chain
• Bekend met logistieke wensen en eisen van verladers / branches (o.a. retail, kleding, office products, computers & -supplies, audio / video, beeld – en geluidsdragers)
• Opstellen / beoordelen van tenders, service-level-agreements en key performance indicators
• Ontwerpen, inrichten en opstarten van magazijnen / logistieke centra

Projectmanagement

• Leiding geven aan en bewaking van voortgang van projectteams, tevens vormgevend en inhoudelijk adviserend op diverse bedrijfskundige gebieden
• Onderzoeken van wensen en eisen van grote verladers en hoe deze in de bestaande organisatie te implementeren
• Haalbaarheidsstudies
• Selecteren en implementeren van WMS-pakketten
• Begeleiden van de bouw van magazijnen







Automatisering / IT

• In kaart kunnen brengen van werkelijke behoeften/ wensen
• Opstellen van het pakket van eisen / specificaties (van standaard pakket naar zinvol maatwerk)
• Selecteren van WMS-pakketten
• Testen van de geleverde software
• Implementeren van WMS-pakketten
• Trainen van de gebruikers

Management

• Meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van leidinggeven
• Coachen en motiveren van personeel
• Opbouwen van hechte, zelf sturende teams en hen leren eigen verantwoordelijkheid te nemen ten einde zelfstandig te kunnen opereren
• Ontwikkelen en opzetten van trainingsprogramma’s
• Opzetten van open overleg- en communicatiestructuren
• Werving en selectie van personeel
• Onderhandelen met vervoerders, leveranciers en dienstverleners
• Opstellen van investerings- en kostenbudgetten
• Omgaan met weerstanden in organisaties
• Opzetten van management informatiesystemen / kostenmodellen (o.a. Activity Based Costing)

Ik hanteer hierbij een resultaatgerichte, maar tegelijkertijd enthousiasmerende en coachende stijl en ben daarbij met name succesvol in het hands-on (bege)leiden van veranderingsprocessen.


Talenkennis interimmanager

Duits - zeer goed zowel mondeling als schriftelijk
Engels - goed zowel mondeling als schriftelijk
Frans - mondeling redelijk, schriftelijk matig

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :