Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Project/Interim Management

Project/Interim Management

Werkervaring interimmanager

Professionele ervaring

* Vanaf 17 september 2002 ben ik opgestart als zelfstandige om op projectbasis bedrijven te begeleiden die omwille van diverse omstandigheden - zoals organisatorische veranderingen, nieuwe wetgeving, het onverwacht wegvallen van een belangrijke werkkracht - een acute en tijdelijke nood hebben aan een professionele werknemer met ervaring op diverse financiële domeinen.
Hierna volgt een opsomming van mijn ervaring op projectbasis tot op heden:

** Verschelden&Partners bedrijfsrevisoren : 22/3/2004 - 26/3/2004, van 12/04/2004 - 30/06/2004, en voltijds vanaf september 2004 tot heden :
Samenwerking als bedrijfsrevisor met het bedrijfsrevisorenkantoor op externe audit opdrachten en diverse opdrachten ad hoc, zoals, waardering van onderneming, analyse en optimalisering van interne rapporteringssytemen en ERP paketten, deskundigenonderzoek bij faillissement.

** Tower Automotive : 01/07/2004 t.e.m. 31/08/2004 : Samenwerking met de financieel manager op het Sarbanes-Oxley project.
** Tyco Electronics (Oostkamp) : 29/03/2004 t.e.m. 09/04/2004 : Uitvoeren van test of controls in het kader van Sarbanes-Oxley onder begeleiding van de Europese audit verantwoordelijke op dit project.
** Tyco Electronics (Raychem) : 01/03/2004 t.e.m. 20/03/2004 : Uitvoeren van test of controls in het kader van Sarbanes-Oxley onder begeleiding van de Europese audit verantwoordelijke op dit project.
** Confreight Group : 01/02/2004 t.e.m. 27/02/0004 : Advies aan de financieel manager, verantwoordelijk voor de consolidatie van de Confreight group, i.v.m. :
· technische consolidatie aspecten;
· opstellen van de groeps rapporteringsbundel;
· opstellen van de handleiding bij de rapporteringsbundel;
· controle tools om de juistheid van de consolidatie te verifiëren.

** Johnson Controls Sweden AB : 04/08/2003 t.e.m.12/01/2004: Plantcontroller met verantwoordelijk-heid voor het accounting team en de volledige groepsrapportering. Mijn taak bestond uit het overbruggen van de functie van de plantcontroller die zijn ontslag had ingediend tot een nieuwe vaste werknemer in deze functie werd aangenomen. Specifiek aan deze opdracht was dat de werking en de organisatie van de financiële afdeling diende te worden geoptimaliseerd en dat diverse ad hoc opdrachten, zoals rendabiliteits-analyses voor nieuwe producten, dienden te worden uitgevoerd.
** Cummins Diesel : 13/05/2003 t.e.m. 20/06/2003: Voorbereiding , coördinatie en begeleiding van een re-audit door de bedrijfsrevisoren over de periode 1999-2001 en dit in samenwerking met het accounting team en de financiële manager. Hierbij verleende ik hoofdzakelijk assistentie bij de aansluiting van het statutaire eigen vermogen met het gerapporteerde eigen vermogen volgens US GAAP en de voorbereiding van het audit dossier voor de bedrijfsrevisoren m.b.t. deze drie boekjaren.
** General Electric - Benelux Shared Service Center : 06/01/2003 t.e.m. 11/05/2003: Standaardisatie van de reconciliatieprocedures voor balansrekeningen over alle boekhouddossiers onder het beheer van het shared service center.
** Alken-Maes : 17/9/2002 t.e.m. 31/12/2002: Interim accounting manager met als hoofdtaak de consolidatie van de halfjaarlijkse groepscijfers en de beoordeling van de efficiënte werking van de dienst boekhouding met rapportering aan de CFO;

* Tot september 2002 werkzaam als Financial Controller bij Johnson Controls Gent NV. Johnson Controls Gent behoort tot de automotive divisie van Johnson Controls, een Amerikaanse multinational met hoofdkwartier in Milwaukee. In deze job rapporteerde ik rechtstreeks aan de plantmanager en was ik verantwoordelijk voor de boekhouding, de maandelijkse rapportering naar het Europese hoofdkwartier in Bursheid, de driemaandelijkse forecasts en de jaarlijkse budgettering. Tevens behoorden de statutaire en fiscale verplichtingen van de Belgische vennootschap en andere diverse administratieve taken, zoals het opvolgen van de groepsverzekering en andere human resources aspecten tot mijn verantwoordelijkheid.

* Tot 30 november 2001 werkzaam als Manager Finance and Administration bij de divisie Recreational Products van de Bombardier groep die wereldwijd de activiteiten van OMC overnam en een nieuwe Belgische vennootschap heeft opgestart op 31 mei 2001. In deze functie diende de administratieve organisatie van deze nieuwe Belgische vennootschap, waaronder boekhouding, financiële rapportering, IT en human resources, terug opgestart met een team van 15 mensen, komende van een organisatie onder OMC met circa 50 personeelsleden.

* Vanaf 19 maart 2001 tot april 2001 werkzaam bij OMC Europe V.O.F. in faling. In deze job werden de curatoren bijgestaan bij de sluiting van het faillissement.

* Van maart 2000 tot 19 maart 2001 : Accounting Manager bij OMC Europe V.O.F.. OMC Europe was actief in de verkoop en service van buitenboordmotoren (Johnson en Evinrude) en fungeerde als distributiecentrum voor de EMEA- regio.
Functieomschrijving:
-leiding over een team van 7 medewerkers;
- verantwoordelijkheid voor de algemene en analytische boekhouding;
- contacten met de accounting bureaus in Frankrijk, Duitsland en Praag;
- contacten met fiscale raadgevers en auditors;
- diverse ad hoc opdrachten:
begeleiding bij fiscale en boekhoudkundige aspecten, zoals:
opmaak van de fiscale aangifte en Belgische jaarrekening, opmaak van de BTW aangiftes in de verschillende EU landen;
liquidatie van de slapende vennootschappen in Nederland, Zweden en Noorwegen;
nazicht van de BTW problematiek;
fusie van de Franse vennootschappen;
kritische analyse en aanbevelingen van de administratieve en boekhoudkundige procedures en taken;
aanpassing, in samenwerking met de IT afdeling, van geautomatiseerde processen bij de oprichting van een branch in de UK ter verbetering van bestaande procedures.

* Van juni 1999 tot maart 2000 : Benelux Financial Controller voor de Belgische vennootschap Data General NV en de Nederlandse vennootschap Data General BV. De Data General groep was actief in de verkoop en service van hardware producten en werd begin 2000 wereldwijd gefuseerd met de beursgenoteerde groep EMC².
Volgende opdrachten behoorden tot mijn takenpakket:
- verantwoordelijkheid voor de lokale boekhouding en de financiële rapportering naar het in Engeland gevestigde hoofdkwartier;
- begeleiding van juridische en fiscale aangelegenheden;
- contacten met juridsche raadgevers, auditors en banken;
- marge-analyses ter ondersteuning van de verkopers bij de opmaak van offertes naar klanten;
- coordinatie van de verhuis van de Belgische vestiging.

* Van september 1992 tot mei 1999: Manager, Bedrijfsrevisor bij Ernst&Young Bedrijfsrevisoren B.C.V.. In het kader van deze job, werd ik betrokken bij volgende opdrachten :
- externe controle van de statutaire en geconsolideerde jaarrekeningen;
- nazicht van rapporteringsbundels (Belgian en US GAAP, IAS);
- analyse van de administratieve organisatie en interne controle met rapportering naar de klant;
- wettelijke en bijzondere revisorale opdrachten zoals inbreng in natura, doelwijziging en omzetting van vennootschappen, ontbinding van vennoot-schappen, interimdividenden, fusie en splitsing;
- due diligence werkzaamheden en andere specifieke opdrachten;
- in het kader van de audit opdrachten : rapportering naar de Commissie voor het Bank- en Financiewezen en de Controledienst voor de Ziekenfondsen.
Ervaring in volgende sectoren :
- Belgische en internationale produktie- en handelsondernemingen;
- diverse non-profit organisaties zoals vzw's, ziekenfondsen e.d.;
- banken : KBC-bank, Mauretus-Spaarbank.


Opleiding interimmanager

Opleiding

* secundair onderwijs : latijn-wiskunde, O.L. Vrouwinstituut Berchem (1980-1986)
* universitair onderwijs : licentiaat toegepaste economische wetenschappen (U.F.S.I.A., 1987-1991)
* postuniversitair onderwijs : speciaal licentiaat in de accountancy, Vlerick School voor Management (1991-1992)
„h avondonderwijs : fiscaal adviseur B.K.R. (1994-1997)
„h opleiding tot bedrijfsrevisor eedaflegging tot bedrijfsrevisor in 1996 en opnieuw in 2003


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Mijn sterke punten :
* gemakkelijk aanpassingsvermogen in hectische en nieuwe omgevingen
* teamplayer
* coaching van medewerkers
* doorzettingsvermogen : resultaatgericht werken
* sterke organisatorische skills
* puncteel
„h Zie rubriek \"Werkervaring\"


Talenkennis interimmanager

Talenkennis

* Nederlands : moedertaal
* Frans : goed
„h Engels : zeer goed
„h Duits : elementair


Overig

Informaticakennis

* MS Office : Word, Excel, Powerpoint
* Boekhoudpakket : Popsy, As 400
* ERP: MFG-pro, Oracle
* Andere : Business Ojects, Hyperion, Frango


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :