Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Free lance coach, trainer, adviseur en interim manager

Free lance coach, trainer, adviseur en interim manager

Werkervaring interimmanager

Opdrachten

Organisatie die mensen met een psychisch probleem ondersteunt bij het vinden van een volwaardige plek in de samenleving, Zaandam, oktober 2007 – heden
Coaching van 30-tal mensen met een beperking naar een zinvolle dagbesteding, vrijwilligerswerk en toeleiding tot de arbeidsmarkt

Technisch projectbedrijf gespecialiseerd in het ontwerp en de wereldwijde levering van grootschalige opslagsystemen (o.a. mammoetsilo’s) voor bulkgoederen, Purmerend, oktober 2007 – heden
Coaching directie bij invoering en ontwikkeling managementteamoverleg

Bouwbedrijf gespecialiseerd in beton boren en zagen, Winkel, juli 2007 – heden
Coaching nieuwe directeur na bedrijfsovername

Bouwbedrijf gespecialiseerd in sloopwerken, Schagen, juli 2007 – heden
Begeleiden bedrijfsovername van vader op zoon

Keten van diverse keukenformules, Zwaag, juni 2007 – heden
Opstellen functieprofielen en opzetten functionerings- en beoordelingsgesprekkencyclus, van het ontwerpen van de gespreksformulieren tot en met training van de leidinggevenden.

Werving- en selectiebureau, Haarlem, april – september 2007
Als interim manager start-up verzorgen van een 2e vestiging van een werving- en selectieorganisatie, van het vinden van een geschikte vestigingslocatie en het betrekken van het pand tot en met het in de markt zetten van de formule.

Welzijnsstichting die zich inzet voor achterstandsgroepen in de samenleving, Zaandam, januari – maart 2007

Verzorgen van op maat geschreven training “Gesprekstechnieken en communicatieve vaardigheden” (over communicatie, diepgang verkrijgen in gesprekken en samenwerking).

Schoonmaakbedrijf, Alkmaar, februari 2007 – heden
Met eigenaren een meerjarenplan opgesteld voor professionalisering van de organisatie. Uitvoeren van een strategische heroriëntatie en gezamenlijk opstellen bedrijfsontwikkelplan, met als speerpunten de inrichting van het personeelsmanagementsysteem en het sturen van de business aan de hand van kengetallen (key performance indicators).

Keten in damesmode (kleding), Zwaag, december 2006 – voorjaar 2007
Opzetten functionerings- en beoordelingsgesprekkencyclus inclusief formulieren en training leidinggevenden.

Websitebouwer, Zaandam, september 2006 – heden
Eigenaars coachen en trainen op verkoopvaardigheden en opzetten sales traject.

Machinefabriek, Koog aan de Zaan, september – december 2006
Verzorgen van op maat geschreven training “Klantgericht denken én doen” (over klantgericht externe communicatie en interne samenwerking) en coaching van de marketing medewerker.

Gemeente, mei – juli 2006
Als interim manager recruitment afdeling P&O begeleiden gedurende reorganisatie bij plaatsings/selectiegesprekken alsmede de organisatie eromheen.

Bouwbedrijf, Spanbroek, maart – juni 2006
Verzorgen van op maat geschreven training “Communicatie en samenwerking op de back office” en coaching van de coördinator van de afdeling.

Transportbedrijf, Roelofarendsveen, februari 2006 – heden
Verzorgen van op maat geschreven training “Klantgericht communiceren aan de telefoon” en coaching van de hoofd planning.

Woonwinkel, Heerhugowaard, april 2006
Adviesverslag geschreven ter verbetering van de interne communicatie en samenwerking voor een klein team in een familiebedrijf dat al geruime tijd bij elkaar is.

Winkel gespecialiseerd in kozijnen, ramen en deuren, Heerhugowaard, maart 2006
Bij de aanloop naar de opening de eigenaren ondersteund met het gezamenlijk opstellen van een promotieplan om naamsbekendheid te verkrijgen en bezoeken aan de winkel te genereren.

Kamer van Koophandel Noordwest-Holland, voor- en najaar 2006 en 2007
Verzorgen van seminars voor (startende) ondernemers: “Marketing voor starters”, “Functionerings- en beoordelingsgesprekken” en “Leidinggeven en motiveren”.

Kraamzorgorganisatie, Heerhugowaard/Schagen, oktober 2005 –augustus 2006
Interim manager
Aansturen van 60 verzorgenden (o.a. functionerings- en ziekteverzuimgesprekken), beleidsontwikkeling/verandermanagement (marktwerking, invoering nieuw ziektekostenstelsel en landelijk indicatieprotocol) en begeleiden van fusie op operationeel niveau.

ICT bedrijf in betaal- en registratiesystemen, Alkmaar, oktober 2005 – heden
‘Huistrainer’ op het gebied van klantvriendelijkheid, acquisitie van new business en account management.

Fietsenfabrikant van custom-built bikes, Sassenheim, juni 2005 – heden
Coach, trainer en adviseur
Meerjarentraject voor professionalisering van de organisatie. Strategische heroriëntatie, opstellen bedrijfsontwikkelplan, inrichting personeelsmanagementsysteem, training en coaching personeel d.m.v. persoonlijk ontwikkelplan, opzetten functionerings- en beoordelingsgesprekkencyclus. Coaching van de eigenaar op leiderschapsontwikkeling, tevens klankbord, vertrouwenspersoon en adviseur.

Rederij, Amsterdam, juli – december 2005
Met eigenaar bedrijfsontwikkelplan opgesteld om met 3 rondvaartboten de zakelijke markt te bewerken. Focus op beheersbaarheid van de groei, bedrijf maakt sterke ontwikkeling door.

ICT bedrijf, gespecialiseerd in applicatie-integratie, Zaandijk/Utrecht, april 2005 – maart 2006
Met directeur-eigenaren strategische oriëntatie met bedrijfsontwikkelplan opgesteld voor de komende jaren. Focus op speerpuntenbeleid i.p.v. ad hoc beleid. Coaching en training van de directeuren op commerciële en communicatieve vaardigheden, tevens klankbord en vertrouwenspersoon.

Kennis- en technologiecentrum, Zaandam, april – juni 2005
Als beleidsmedewerker op projectbasis een plan van aanpak geschreven voor het in de markt zetten van een technisch ontdekkasteel in het basisonderwijs (900 scholen) in Noord-Holland.

Printerreparateur, Amsterdam Zuidoost, april – juni 2005
Opzetten van een telemarketing traject van telefonische acquisitie tot en met direct mail (geïntegreerde benadering). Werving, selectie en aanname van een vervanger voor mij.

Uitzendbureau in Haarlem, oktober 2004 – maart 2005
Als interim vestigingsmanager verantwoordelijk voor vervanging van het zittende team door nieuwe medewerkers en het inwerken daarvan, structuur aanbrengen in het primaire proces, werven & selecteren van personeel, bemiddelen, schrijven van een vestigingsplan, bedrijfsbezoeken afleggen, vacatures acquireren.

Opleiding interimmanager

HBO, HEAO Commerciele Economie
NLP Practitioner
Diverse salestrainingen

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Persoonsprofiel

Als mens: open en eerlijk, direct en kritisch, vriendelijk en enthousiast, vertrouwenwekkend en integer, humorvol, betrokken en oprechte interesse in en aandacht voor mensen

Als professional: ondernemersmentaliteit, hands-on peoplemanager met helicopterview, aanjager en motor. Facilitator met een pragmatische instelling, pro-actief en oplossingsgericht. Verantwoordelijkheidsgevoel, gedrevenheid en daadkracht.


Vaardigheden en rollen

Het beste uit mensen halen, management en medewerkers dichter bij elkaar brengen. Veranderen met anderen. Ontwerpen, begeleiden en realiseren van veranderdoelstellingen in verschillende rollen, van procesbegeleider en coach tot projectleider en (interim) manager.

Specialismen: strategie- en beleidsontwikkeling, coaching, workshops/trainingen op het gebied van marketing en sales (omzetverbetering en klantvriendelijkheid), interne communicatie, leiderschapsontwikkeling, P&O management ondersteuning.


Visie en missie

In de rol van procesbegeleider en coach:
Ik houd mij bezig met het spanningsveld tussen individu en organisatie. Ontwikkelingen bij mensen en organisaties kennen mijns inziens een natuurlijk verloop. Ik richt me hierbij op het collectieve bewustzijn en de ontwikkeling van waardengestuurd management. Mijn kracht is dat ik altijd ontwikkelingsmogelijkheden zie.

Vanuit deze invalshoek help ik mensen en organisaties om tegenstellingen overbrugbaar te maken. Dit leidt tot een beweging naar de kern van de zaak. Mensen worden meer zichzelf in hun werk en er ontstaat ruimte en draagvlak voor doelgerichte en blijvende ontwikkeling.

In de rol van projectleider en (interim) manager:
Ik ambieer een (interim) management functie in een veranderende omgeving waarbij ik een combinatie prefereer van strategie en hands-on management (met één been in de operatie om uitvoering te geven aan het beleid dat je mede zelf bepaalt als MT-lid). Zo creëer je draagvlak voor beslissingen en veranderingen. Ik treed daarbij als leidinggevende primair op als coach en faciliterend manager en zoek samenwerking met mijn directe collega’s als sparringpartners.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Frans, Duits.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :