Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Adviseur, interimmanager

Adviseur, interimmanager

Werkervaring interimmanager

Business Consultant/Programma Manager Bureau Jeugdzorg Noord Brabant waarbij werkprocessen, organisatie-structuur, informatiemanagement, ICT-processen en contacten met zorgaanbieders aangepast moeten worden onderzocht om te kunnen voldoen aan eisen hiertoe van de subsidiënt, Raad voor de Kinderbescherming, Raad van Toezicht en de rijksoverheid. Onderzoek moet uitmonden in een plan van aanpak om verbeteringen te initiëren en om uiteindelijk een Kwaliteitsmanagement model (HKZ of INK) in te kunnen voeren. (juni 2008 – december 2008)

Business Consultant/Programma Manager Bureau Jeugdzorg Utrecht waarbij werkprocessen, ICT-processen, organisatie-structuur, informatiemanagement en contacten met zorgaanbieders aangepast moesten worden om te kunnen voldoen aan eisen hiertoe van de subsidiënt, Raad voor de Kinderbescherming, Raad van Toezicht en de rijksoverheid. Hierbij zijn de bedrijfsprocessen (via Businessproces Redesign) en de ICT (bedrijfskritische applicaties zoals IJ en KITS maar ook de infrastructuur) op elkaar afgestemd en is Informatie Management ingericht waardoor kwaliteit verbeterd is en kan er nu een traject van HKZ certificering ingegaan worden. Erg belangrijk onderdeel bij deze opdracht was het goed gebruik maken van ICT te bevorderen door de organisatie en ketenpartners ICT bewust te maken. Verder als interim-manager ICT, het outsourcen van de dienstverlening en afstemming van de daarbij behorende processen. (februari 2007 – februari 2008)

Interim-manager ICT Hydron (waterbedrijf). Kwaliteit van de ICT-dienstverlening verbeterd door verregaande (ICT)procesverbeteringen door te voeren. Hierdoor in één jaar stijging naar CMM niveau III(vergelijkbaar met INK), grotere klanttevredenheid, cultuurverbetering onder personeel en klanten. Hierdoor van een verlies lijdende afdeling naar winstgevende dienstverlener geklommen. Dit als ‘best-practice’ bij fusie met Vitens ingebracht en voor de nieuwe gefuseerde organisatie I(CT)-Beleid opgesteld. In het beleid is een bezuinigingsdoelstelling van 20% opgenomen. Daarna interne opvolger gecoached in nieuwe rol (februari 2006 – april 2007)

Consultancy Bestuursdienst gemeente Den Haag onderzoek, evaluatie en aanbevelingen gebruik Internet als middel bij Interactieve Beleidsvorming en ICT processen en middelen in de ambtelijke processen bij contacten met de ‘Burger’. ( januari 2005 – januari 2006 )

Business consultant KLPD: t.b.v. outsourcement ICT dienstverlening; opzetten van TCO-model (‘Value of IT’ bepalen) en het implementeren van Cost-management (door middel van het implementeren van een procesmodel voor doorbelasting). Verder advisering en mederegie om Servicemanagement processen van de ICT dienstverlening (out)sourceble te krijgen volgens de ISPL methode met gebruik van CMM/INK. (januari 2004 – januari 2005)

Ad interim I-Beleidsadviseur gemeente Alphen aan de Rijn in het kader van de ontwikkelingen van klantgerichtheid, servicemanagement en procesverbetering door middel van organisatieonderzoek en het ontwikkelen van een I-Visie t.b.v. E-Government processen en de ICT-dienstverlening. Verder een aantal beleidsstukken geschreven t.b.v. procesinrichting ICT, investeringen, security-aspecten, backup en restore en outsourcement mogelijkheden. Opdrachtgever was gemeente secretaris en wethouder Financiën en ICT (mei 2003 – januari 2004)


Filedmanager Ordina Coachen en begeleiden 50 (hoger opgeleide) medewerkers. Middels invoering Human Talent Management bedrijfsdoelen matchen met Medewerkers.Op bouwen business, klanten tevreden maken, opruimen, koers Bepalen. Voor Ordina aantal internet onderzoeken gedaan zoals evaluatie organisatiebrede implementatie software Extended Enterprise Solution. Verder als kwaliteitsmanager verantwoordelijk voor het behalen van het ISO 9000 certificaat. 2000 - 2002

Interimmanager ICT Relan ICT Begeleiden en implementeren fusie uitvoeringsorgaan sociale zekerheid. Projectleiding millennium, management helpdesk, operations en technische
Infrastructuur en functioneel ontwerp. Alle servicemanagement processen en functies analyseren, beschrijven, inrichten en waar nodig herinrichten. Verder dagelijkse leiding aan operationele afdelingen ( 4000 werkplekken, afdeling 40-45 personen) 1999 - 2002



Opleiding interimmanager

MBA E-Business, E-Government Pro Education
Hoger management LOI.
Diverse cursussen Ordina

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Perfecte mix van ICT-kennis, organisatiekennis en overheidservaring.
Bruggenbouwer, in staat binnen politieke verhoudingen draagvlak te creëren.
Analyse van complexe processen en situaties om creatieve, strategische, oplossingen te bedenken en veranderingen te implementeren. Gefascineerd door de nieuwe interactieve wereld en het krachtenspel van Informatie en Communicatie Technologieën binnen de diverse overheden.


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits en Spaans (heb drie jaar in Spanje gewoond)

Overig

Focus op Interactieve Beleidsvorming E-Government, E-Business, strategisch onderzoek, managementadvies en het implementeren en van (ICT) strategie. Diverse opdrachten binnen overheden om met behulp van ICT gemeentelijke dienstverlening en efficiency te verbeteren en/of dienstverlening en efficiency van ICT (processen) te verbeteren. Uitgebreider CV is op te vragen!

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :