Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interimmanager (semi)overheid en instituties

interimmanager (semi)overheid en instituties

Werkervaring interimmanager

WERKERVARING OP INTERIM BASIS

2007 Gemeente Zaanstad
* Procesmanager Ruimtelijke Milieuvisie
- Sturen van het integrale proces om te komen tot een Ruimtelijke Milieuvisie, met uitwerking van specifieke taken op het gebied van Externe Veiligheid, Geluid en Bodemkwaliteit.

* Interim afdelingshoofd Milieu, sector Ruimte & Milieu
- Integraal Management;
- Visie-, strategieontwikkeling en beleidsontwikkeling;
- Herprioriteren en organiseren van het beleidsprogramma.


2006 Gemeente Maarssen
* Interim manager productgroep Sociale Zaken
- Operationeel leiding geven;
- Beleidsontwikkeling;
- Planmatig organiseren van het beleidsproces;
- Verbetertraject sturingsrelatie
uitvoeringsorganisatie Sociale Zaken;
- Verbetertraject samenwerking gemeente, uitvoeringsorganisatie en andere (keten)partners.

2005 Gemeente Oud-Beijerland
* Interim hoofd afdeling Maatschappelijke Ontwikkeling (Onderwijs, Zorg, Welzijn).
- Integraal management van de afdeling;
- Projectleiding strategische keuzes subsidiebeleid, procesbegeleiding subsidiedebat met de raad en maatschappelijke instellingen;
- Analyse en advies voor het oplossen van knelpunten in de bedrijfsvoering.


WERKERVARING IN VASTE DIENST

Gemeente Utrecht

2004
* Projectbegeleider strategieontwikkeling en profilering Integraal Strategisch Beleid, Dienst Stadsontwikkeling.
- Evaluatie van de taskforce Integraal Strategisch Beleid;
- Begeleiding strategieontwikkeling en herontwerp bedrijfsprocessen Integraal Strategisch Beleid;

1999-2004
* Hoofd bureau Bedrijfsinspectie, Dienst Stadsontwikkeling.
- Integraal management van het bureau met 23 formatieplaatsen en een budget van ruim 2 miljoen euro;
- Ontwikkel- en verandertraject t.a.v. kerntaken, mensen, inrichting en bedrijfsvoering;
- Visie-, strategie- en beleidsontwikkeling;
- Integratie secties inspecteurs en hoofdinspecteurs en implementatie gebiedsgerichte werkwijze;
- Prioriteitsstelling, ketenafstemming en professionaliseringstraject bedrijfsgerichte milieutaken;
- Verbetertraject administratieve organisatie, inclusief aanschaf en implementatie van een nieuw geautomatiseerd informatiesysteem;
- Implementatie competentiemanagement;
- lid managementteam afdeling;
- Advisering directie en bestuur.
* Coach van diverse leidinggevenden bij het Universitair Medisch Centrum Utrecht.


Nederlands Forensisch Instituut (NFI)

1998-1999
* Projectleider/adviseur Communicatie Infrastructuur NFI.
- Identificatie van processen die afstemming met de strategische partners verlangden;
- Proces- en systeemontwerp voor afstemming van de forensische dienstverlening met strategische partners.
* Coach van diverse leidinggevenden bij Justitie.

1990-1998
* Hoofd afdeling Milieu Onderzoek.
- Organisatieontwikkeling en integraal management van een nieuw op te richten afdeling met 11 formatieplaatsen en een budget van ca. I miljoen euro;
- Teamvorming en leiding geven aan hoogopgeleide professionals van verschillende disciplines;
- Productontwikkeling en differentiatie van de dienstverlening;
- Kwaliteitszorgontwikkeling op weg naar ISO certificering;
- Adviseren en rapporteren inzake opzet en uitbouw van het forensische onderzoeksveld;
- Lid managementteam sector.
* In commissie- en werkgroepverband diverse bijdragen leveren aan de organisatieontwikkeling en beleidsvorming van de totale organisatie.
- Als lid van een interne begeleidingscommissie en afgevaardigde van de commissie in een departementale stuurgroep, adviseren over de structuurwijziging van het NFI (1993-1994);
- Als lid van het management bijdrage leveren aan het instituutbrede organisatieontwikkelingtraject (1996-1997);
- Projectleider/adviseur naar kansen en bedreigingen van verschuivingen op de forensische onderzoeksmarkt (1996).

1986-1990
* Coördinator milieuzaken.
- Opzet en uitbouw van het forensisch milieuonderzoek m.b.v. keerzijdenfinanciering, resulterend in twee afdelingen in 1990;
- Positionering en profilering van het onderzoeksveld op de justitiële markt;
- Begeleiden en rapporteren van onderzoek in strafrechtzaken.

1984-1986 De Ruiter Milieutechnologie B.V.
* Projectleider bodemonderzoek.

1983-1984 Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieuhygiëne
* Beleidsadviseur.

1983 Centrum voor Milieukunde, Rijksuniversiteit Leiden
* Onderzoek naar opzet en haalbaarheid van gescheiden inzameling, verwerking en afzet van afval in Leiden.



Opleiding interimmanager

Specifieke kennis:
• Doctoraal examen Milieuhygiëne, Landbouwuniversiteit Wageningen;
• Van Woonvisie tot Prestatieafspraken, Bestuursacademie;
• Inleiding Planologie en Ruimtelijke Ordening, NIROV;
• Diverse kortdurende bijscholingen op het gebied van milieu en ruimtelijke ontwikkeling, vergunningverlening & handhaving

Management(vaardigheden) en Organisatieontwikkeling:
• Sturing van Verandering in Organisaties; SIOO;
• Hogere Bedrijfskunde, ISBW (loopt nog);
• Procesmanagement, Bestuursacademie;
• Procesbegeleiden en Faciliteren, ROI;
• Leergang Informatiemanagement, ROI;
• Leergang Motiverend Leidinggeven; Raak Consultancy;
• Voortgezette Management Opleiding Justitie, Van der Stok Organisatieadviseurs;
• Leergang Management en Organisatie, ROI;
• Implementatie Nieuw Personeelsinstrumentarium, Gemeente Utrecht / Schouten & Nelissen;
• Helder en Strategisch Adviseren, Van ’t Loo – Van Eck;
• Diverse kortdurende bijscholingen en vaardigheidstrainingen op het gebied van kwaliteitsbeleid, kennismanagement en leidinggeven


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ervaringsgebieden

Specifieke expertise:
· Milieu en het snijvlak met ruimtelijke ontwikkeling;
· Vergunningverlening en Handhaving;
· Bedrijfsvoering en begrotingssystematiek;

Begeleidingstaken:
· Verander- en lijnmanagement;
· Ontwikkelvraagstukken rondom integrale organisatieontwikkeling, zelfsturend en lerend vermogen;
· Ontwerpvraagstukken met betrekking tot organisatiestructuur, procesontwerp, kwaliteitsverbetering en klantoriëntatie;
· Strategie- en beleidsontwikkeling;
Deze ervaring opgedaan binnen lijnmanagementfuncties en projectrollen. Dit laatste als projecteindverantwoordelijke en als adviseur.

Persoonlijke kenmerken:
·Integraal denker die in staat is uiteenlopende aspecten in hun samenhang te zien, patronen te herkennen en hieraan betekenis weet te geven;
· Goede waarnemer die procesgericht te werk gaat: energie weet te lokaliseren, durft te interveniëren en bruggen kan slaan;
· Peoplemanager met een scherp oog voor kwaliteiten en motieven van anderen; respecteert en benut deze in (samen)werkverbanden;
· Faciliterende en coachende stijl van leidinggeven.


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits

Overig


Beknopt profiel

Resultaatgerichte manager met ruim 20 jaar ervaring met beleids- en organisatieontwikkeling bij de overheid, zowel binnen het publieke als het strafrechtelijke domein. Deze ervaring is opgedaan in lijnmanagementfuncties en projectrollen. Dit laatste als projecteindverantwoordelijke en als adviseur.

Zij beschikt over specifieke expertise op het gebied van milieu en het snijvlak met ruimtelijke ontwikkeling, vergunningverlening en handhaving, bedrijfsvoering en begrotingssystematiek. Heeft zowel ervaring met vraagstukken rondom integrale organisatieontwikkeling, zelfsturend en lerend vermogen als met ontwerpvraagstukken met betrekking tot organisatiestructuur, processturing, kwaliteitsverbetering en klantoriëntatie.

Zij is als leidinggevende in staat bij haar teams een open sfeer te creëren, vitaliteit naar boven te halen, het zelfoplossend vermogen en de effectiviteit van een groep te vergroten en teamprestaties te verbeteren. Concentreert zich op de visie en strategie op hoofdlijnen en houdt de navigatie tijdens het proces op koers door te zorgen voor gerichte impulsen voor draagvlak en open communicatie. Handelt vanuit een sterk ontwikkeld omgevingsbewustzijn en gevoel voor menselijke en waarden; gaat uit van de krachten binnen een groep, stuurt daarmee en weet mensen hierdoor op een soepele manier mee te nemen in het veranderingsproces. Is in staat uiteenlopende aspecten in hun samenhang te zien en patronen te herkennen. Stemt haar interventies hierop af en besteedt veel aandacht aan individuele en collectieve betekenisgeving.

Zij werkt graag op het grensvlak van beleid en uitvoering in een omgeving waar kwaliteit, dienstverlening en maatschappelijke relevantie voorop staan. Wordt geprikkeld door complexe vraagstukken die met de gevestigde referentiekaders en strategieën niet op te lossen zijn. Deze gedrevenheid komt voort uit haar specifieke belangstelling voor het leren van en in organisaties en voor de ontwikkeling van leiderschap in organisaties.

Haar ambitie ligt met name in het tijdelijk leidinggeven aan veranderende - kleine tot middelgrote - organisaties binnen (semi)overheid en instituties.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :