Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Project Manager of General Manager in de bouw

Project Manager of General Manager in de bouw

Werkervaring interimmanager

ESSO BENELUX:
3 jaar ervaring als Design engineer: projectleider van een groot aantal bouwprojecten van benzineverkooppunten in België. Jaarlijks investeringsbudget ong. 11 milj EUR. Programma van Eisen, voorontwerpen, kostenramingen, vergunningsaanvragen, lastenboeken, budgetten, prijsvragen, planningen, uitvoering.
3 jaar ervaring als Senior Project Engineer op de Esso Raffinaderij te Antwerpen, voornamelijk bouwkundige projecten: Tank dike rehabilitation (Franki), Admin 2 building renovation (kantoorrenovatie 2 milj EUR) (Franki Construct), uitbreiding van hoofdkantoor Esso te Breda (5 milj EUR) (Slavenburg’s Bouwbedrijven), bouw van een kleedkamer (2,25 milj EUR) (Mourik), maken van een nieuwe hoofdingang voor Esso (Van Silo / Mourik), ...
Het werken voor deze grote multinational heeft mij veel bijgebracht op organisatorisch vlak (rapportages, businessplanning en budgettering, ...), op het gebied van veiligheid (VCA, risico-analyses, …), en mij bewust gemaakt voor ethisch handelen (information brokering, policy statements, …). Tijdens mijn tewerkstelling bij Esso heb ik een netwerk van zakelijke contacten (aannemers, toeleveranciers, architecten, petrochemische bedrijven, overheidsinstanties) vnl. in het Antwerpse kunnen uitbouwen.

EIGEN BOUWBEDRIJF sinds 1998:
Geregistreerd en erkend aannemer, bouwonderneming / bouwpromotiefirma, met o.a. volgende realisaties:
Kalmthout: 3 appartementen en 1 winkel (1999), 0,4 milj EUR.
Zonhoven I: 12 appartementen en 6 winkels (2000-2001), 1,4 milj EUR.
Zonhoven II: 12 appartementen en 3 winkels (2001-2003), 1,4 milj EUR.
Korspel-Beringen (3 fases; fase 1: 27 appartementen): grond ontwikkeld in 2001-2002 en verkocht in 2003 aan de Kantonale Bouwmaatschappij van Beringen.
Het runnen van een eigen onderneming heeft mij veel geleerd op bedrijfskundig vlak: opmaken van businessplannen, financiële analyses, opstellen en interpreteren van balans en resultatenrekeningen, onderhandelingen met banken, risico-kapitaalverstrekkers (business angels), enz… Bovendien heb ik door Ricon bvba een (belangrijk) netwerk in Limburg kunnen opbouwen met zakenrelaties (aannemers, architecten, toeleveranciers, notarissen, kapitaalverschaffers, banken, belangenorganisaties als Confederatie Bouw en K.H.N.L.) en met andere Limburgse ondernemers, o.a. door deelname aan vb. Plato-project, info-sessies en seminaries van Confederatie Bouw en K.H.N.L., activiteiten van de Vlaamse Management Associatie, enz…

EIGEN MANAGEMENTS- EN PATRIMONIUMVENNOOTSCHAP sinds 2000:
Patriomonium in eigen beheer: winkels, woning en appartementen
Management: alle opdrachten die hieronder beschreven zijn werden vanuit managementsvennootschap.

INTERIM MANAGEMENT
1) STAALBOUWFIRMA IN MEEUWEN, B, 15 maanden.
Bedrijfsleider, staalatelier en plaatbewerking. 34 personeelsleden (8 bedienden en 26 arbeiders), uitvoeren van alle beleidstaken (zowel de dagdagelijkse operationele problematiek als de lange termijn strategieën) op mijn schouders. Uitvoeren van een grondige herstructurering in het personeelsbestand (o.a. een nieuw managementsteam opgezet), de kostenstructuur verminderd, de commerciële relaties met banken en leveranciers grondig verbeterd, het klantenbestand verder uitgebreid en vooral een groot aantal “oude lijken” stammende uit vroegere periodes(tal van rechtzaken waren lopende). Klaar maken voor overdracht aan nieuwe eigenaar medio 2003

2) STAALBOUWBEDRIJF IN HOUTHALEN, B, 4 maanden.
Technisch Commercieel Vertegenwoordiger. Free-lance medewerker als projectleider, verkoper, calculator.

3) BOUWONDERNEMING IN BORN, NL, 6 maanden.
Onderaannemer voor algemene bouwondernemingen. Mijn taak bestond uit de uitbouw van de Belgische markt, met name het verzorgen van de juridische structuur van de bedrijven om op de Belgische markt actief te kunnen zijn (vestigingsattesten, registratie, EG-verklaringen, detacheringen, enz…) en het opzetten van (beleids)structuren. Opzetten en uitbreiden van het commerciële gebeuren: prospectie en acquisitie van nieuwe klanten, het opzoeken van nieuwe projecten zowel in de bouw (onderaanneming) als daarbuiten, relatiebeheer, en het managen van de diverse medewerkers.

4) STAALBOUWFIRMA IN BOCHOLT, B, 5 weken.
Consultant bij een familiale onderneming, volledige doorlichting (sterkte-zwakte analyse) van het bedrijf met het oog op het installeren van een nieuwe managementstructuur.




Opleiding interimmanager

Burgerlijk Ingenieur Bouwkunde, K.U. Leuven 1992

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Zeer vlot met MS Office toepassignen(Word, Excel, Internet, ...)
Boekhoudpakket: Briljant, Vero


Talenkennis interimmanager

Nederlands: moedertaal
Frans, Engels: vloeiend
Duits: goed

Overig

Lid van Jongerenkamer Bouw
Lid van Vlaamse Managements Associatie

Mijn sterke punten zijn vooral te vinden in de mogelijkheid om zeer snel “het globale beeld” te kunnen zien, en de problemen analytisch en pragmatisch te lijf te gaan. Communicatief, commercieel, teambuilding (people manager), zoeken naar compromissen waar nodig maar beslissingen kunnen nemen en knopen kunnen doorhakken, problem solver, projectmatig werken (een probleem of opdracht duidelijk afkaderen en dan tot een goed einde brengen), weten waar mijn eigen tekortkomingen liggen en waar ik hiervoor hulp kan vinden (onderhoud van netwerk!), enz…
Met een grote affiniteit voor bouwbedrijven maar ook goed inzetbaar in productie-ondernemingen, logistieke bedrijven, enz…


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :