Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Controller / Manager Finance & Control

Controller / Manager Finance & Control

Werkervaring interimmanager

ERVARING

Okt. 1988 – juni 2006 Technische Universiteit Delft

Functie okt. 2005 – juni 2006: Manager Finance & Control Universiteitsdienst

Taken en verantwoordelijkheden:
• Ontwerp en implementatie Planning & Controlcyclus Universiteitsdienst
(=ondersteunende dienst; 1200 medew., M€ 200 omzet, M€ 250 balanstotaal)
• Ondersteuning / advisering management Universiteitsdienst; ontwikkeling gezamenlijke strategie en beleid
• Leidinggeven aan 5 controllers en 5 projectadministrateurs
• Ontwerp en implementatie nieuwe financiële structuur en informatievoorziening na reorganisatie
• Deelname stuurgroepen grote investerings- en verandertrajecten

Functie 1999 – okt. 2005: Manager Finance & Control Facilitaire Dienst
Taken en verantwoordelijkheden:
• Herontwerp en implementatie Planning & Controlcyclus Facilitaire Dienst
(100 medew., M€ 30 omzet) na reorganisatie
Meerjarenplan, jaarplan, begroting, bijgestelde prognoses;
Rapportages: in cijfers èn in tekst; schriftelijk en mondeling; financieel en logistiek (magazijnen, overige goederenstromen, projecten); maandrapportages, kwartaalrapportages en jaarrekening; aan management team, middle management, concernstaf TU Delft.
• Ondersteuning / advisering management Facilitaire Dienst
Onderwerpen: o.a. financiële (bij-)sturing, investeringsvraagstukken,
lancering nieuwe dienstverlening, kostprijscalculatie.
• Leidinggeven aan 4 Financieel Administratief medewerkers (na reorganisatie; begonnen met 8 medewerkers voor reorganisatie)
• Implementatie ERP-pakket (BaaN IV)
• Ontwerp en implementatie nieuwe financiële structuur en informatievoorziening na reorganisatie en na wijziging informatiesystemen
• Ontwerp en implementatie projectadministratie en projectcontrol


Functie 1998 en op interimbasis 2004-2005: Business Controller Concernstaf Financiën
Taken en verantwoordelijkheden:
• Analyse decentrale begrotingen en rapportages en verwerking tot een geconsolideerd geheel voor de TU Delft (M€ 450 omzet, 5.000 medew.) inclusief advies t.b.v. het College van Bestuur
• Opzet en implementatie inkoopscans over de gehele TU Delft
• Advisering College van Bestuur voor wat betreft financiële consequenties van investeringsplannen, veranderplannen, e.d.
• 2004-2005: (Mede-)ontwerp nieuwe financiële processen en nieuwe ondersteunende organisatie TU Delft

Funktie 1996-1998: Controller Rekencentrum
Taken en verantwoordelijkheden: Zie boven bij “Manager Finance & Control Facilitaire Dienst”.

Funktie 1994-1996: Assistent Controller Rekencentrum
• P&C-cyclus: vervaardigen en bespreken begroting en rapportages, i.s.m. de twee managementlagen onder het Management-Team
• Vervanging Controller bij veelvuldig afwezigheid wegens ziekte
• Digitaliseren producten van de P&C-cyclus

Funktie 1991-1994: Hoofd Financiele Administratie Rekencentrum
• Zorgen voor een up-to-date financiële administratie
• Digitaliseren administratie en informatievoorziening
• Leidinggeven aan 4 medewerkers

Funktie 1989-1991: Fin. Adm. Medewerker Rekencentrum
• Alle voorhanden werkzaamheden op het gebied van Debiteuren, Crediteuren, Grootboek en Liquide middelen

Funktie 1988-1989: Fin. Adm. Medewerker Centrale Crediteurenadministratie TU Delft
• Data-entry: Leveranciersfacturen en memorialen


Opleiding interimmanager

Opleiding Economie (Open Universiteit, 1999, niet voltooid)
SPD (1997, voltooid)
Technische Natuurkunde (TU Delft en TH Rijswijk, 1987, niet voltooid)
Atheneum B (1983, voltooid)
Cursussen en trainingen:
Management: Leidinggeven, Management stijl, Projectmatig werken, Functioneringsgesprekken en beoordelingen;
Communicatie: Klantgericht communiceren, Onderhandelen, Mediation;
Algemeen: Personal Development Seminar, Time Management;



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ik analyseer vlot de situatie en pas zonodig mijn gedrag aan aan de rol die ik te vervullen heb. Ik vorm een toekomstvisie en toets die bij de belanghebbenden.
Daarna neem ik het initiatief om met (proces )innovaties op de proppen te komen die bijdragen aan het beoogde resultaat. Daarbij kan ik terugvallen op mijn inhoudelijke kennis en ervaring en op een voor financials behoorlijke technische knobbel op ICT gebied.
Ik kan financiële informatie uitstekend vertalen in een taal die ook begrijpelijk is voor niet-financials (management, ondersteunende afdelingen en overige medewerkers) en omgekeerd.
Mijn positieve instelling ten aanzien van mensen en ten aanzien van te behalen resultaten werkt inspirerend op mijn omgeving en op mezelf.


Talenkennis interimmanager

Nederlands moedertaal
Engels goed
Duits redelijk/goed
Frans redelijk/goed


Overig

Computerervaring: BaaN, Exact, Business Objects, SDW-AO, Erbis, Access, DBase, Excel, Word, PowerPoint, Visio

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :