Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

HR manager / manager P&O / Hoofd P&O

HR manager / manager P&O / Hoofd P&O

Werkervaring interimmanager

Werkervaring
September 2007 - oktober 2008
Senior HR Adviseur bij VolkerWessels Telecom.
Opzetten performance & employability project.
Allround HR advies voor geografische regio's.
Lid MT.

Augustus 2007 - september 2007
Medische uitgeverij.
Opzetten en implementeren van competentiemanagement.

Oktober 2006 – augustus 2007
Werkgever: Arenthals Grant Thornton Accountants & Adviseurs in Alphen a/d Rijn (450 fte)
Functie: HR Manager, eindverantwoordelijk, rapporteer aan bestuur.
Taken: Managen van gehele HR proces voor ongeveer 450 medewerkers (accountants en belastingadviseurs en ondersteunend personeel) over 9 vestigingen, samen met mijn team bestaande uit 2 HR adviseurs, 1 recruiter en 2 administratief medewerksters.
Verantwoordelijk voor de persoonlijke ontwikkeling en beoordeling van fee earners en hun ondersteunende staf, werving & selectie en ontslagprocedures.
Implementatie van nieuw beoordelings- en persoonlijk ontwikkelingssysteem.
Ontwikkeling van functiewaarderings- en competentiemanagement systeem.
Begeleiden overname Kooi & Van Leeuwen (35fte) inclusief harmonisatie van alle arbeidsvoorwaarden.
Verantwoordelijk voor de communicatie met ongeveer 37 aandeelhouders.

September 2005 – Oktober 2006
Werkgever: Beaver ITServices te Amsterdam (15 fte kantoor, totaal 300 fte NL)
Functie: Manager HR, lid Management Team
Taken: Klein bedrijf in ontwikkeling, detacheerder van IT professionals. Veel basisprocessen opgestart, loonadadministratie opgezet. Functiewaardering en beschrijvingen gemaakt.
Leiding geven aan 4 medewerkers HR, waarvan 2 recruiters.
Incorporatieplan van UTS ICT unit voor HR deel voorbereid en uitgewerkt.


Juni 2001 – Augustus 2005
Werkgever: Ernst & Young te Rotterdam (5200 fte NL)
Functie: Sector HR Manager Belastingadviseurs Randstad Zuid
Taken: Managen van gehele HR proces voor ongeveer 700 belastingadviseurs en ondersteunende diensten, samen met mijn team bestaande uit 4 HR adviseurs, 2 secretaresses en 2 administratief medewerksters.
Betrokken bij de persoonlijke ontwikkeling en beoordeling van fee earners en hun ondersteunende staf, werving & selectie en ontslagprocedures.
Implementatie van nieuw beoordelings- en persoonlijk ontwikkelingssysteem.
Implementatie van functiewaarderings- en competentiemanagement systeem.
Incorporeren van een gedeelte van Arthur Andersen, te weten Grants & Incentives Subsidie groep (45fte) inclusief harmonisatie van alle arbeidsvoorwaarden.
Verantwoordelijk voor de communicatie met ongeveer 15 partners (Ernst & Young is een maatschap), rapporteren aan de regiobestuurder.

December 1999 – Juni 2001
Werkgever: Mosaic Technology Benelux BV. te Rijswijk (50 fte NL, 6 B + 300 oproepkrachten)
Functie: Manager HR & Operations Nederland en België
Taken: Vormgeven aan personeelsbeleid, verantwoordelijk voor salarisadministratie.
Opstellen en uitvoeren Arbobeleid.
Aansturen operationele deel van de organisatie zowel Nederland als België (totaal 29,5 fte)
Opzetten budgetbeheersing, terugdringen kosten.
Liquidatie uitvoeren, (collectief) ontslagprocedures, sociaal plan opstellen.


Mei 1995 – November 1999 Content Uitzendbureau BV, drie functies vanwege promotie
December 1998 – November 1999
Functie: Manager Flexibiliteit en Zekerheid
Taken: Het implementeren van de nieuwe Wet Flexibiliteit en Zekerheid, de WAAdI (Wet Allocatie Arbeidskrachten door Intermediairs) en de nieuwe CAO voor uitzendkrachten.
Ontwikkelen van trainingen voor het vestigingspersoneel.
Opstellen van vernieuwde leveringsvoorwaarden.
Pensioenregeling en scholingsmogelijkheden voor uitzendkrachten organiseren.
Administratieve processen aanpassen en standaardiseren.

November 1997 – November 1998
Functie: Productmanager Detachering
Taken: Het ontwikkelen en beheren van het product detachering. Het reorganiseren van Content Professionals BV., de detacheringsorganisatie binnen het uitzendbureau, het stroomlijnen van de werkprocessen en het opstellen van functieprofielen voor de medewerkers van Professionals BV.
Het standaardiseren van de arbeidsvoorwaarden, ontwikkelen van employee benefitsprogramma en salarissystematiek.
Opstellen van arbeidsovereenkomsten en samenstellen personeelshandboek.
Opstellen van ziekteverzuimbeleid.

Mei 1995 – Oktober 1997
Functie: Projectmanager Techniek
Taken: Het verzorgen van de inzet van flexwerkers voor landelijk opererende relaties in de elektrotechniek, waaronder bijvoorbeeld Siemens.
Het werven en selecteren van flexwerkers, verzorgen van rapportages voor eigen directie en ook voor de relaties over inzet, ziekteverzuim, duur contracten, kostenbeheersing en forecast.
Leiding geven aan 3 projectcoördinatoren.

Maart 1989 – April 1995
Werkgever: Rijntax BV. te Alphen aan den Rijn
Functie: Centralist
Taken: Tot dit bedrijf behoren de treintaxi Alphen, schoolkinderen-, gehandicapten-, zittend ziekenvervoer en de straattaxi. Er zijn meer dan 100 medewerkers, 120 voertuigen, waaronder 4 touringcars.
Ik was verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken, zoals planning van al het vervoer, het benodigde personeel, het onderhoud van het wagenpark en het contact met de klanten.
Tevens was ik secretaris van het overlegorgaan tussen directie en personeel.

Maart 1988 – Januari 1989
Werkgever: Zaaijer Assurantiën te Zutphen
Functie: Hoofd binnendienst
Taken: Verantwoordelijk voor de administratie, polisverwerking en boekhouding. Leiding gegeven aan 2 medewerkers.
Door bedrijfsbeëindiging twee maanden werkzoekende geweest.

Maart 1985 – Februari 1988
Werkgever: Fokker BV. te Schiphol
Functie: Manager Customer Relations van Marketing & Product Support
Taken: Het onderhouden van de contacten tussen toeleveranciers en klanten en het oplossen van problemen aangaande After Sales zaken en onderhoudsplanning.

Juni 1984 – Februari 1985
Werkgever: Mercedes-Benzdealer Van Wijk te Overveen
Functie: Receptionist
Taken: Het ontvangen van relaties, verzorgen van administratie, inplannen werkzaamheden in overleg met chef werkplaats, verzorgen van claims en garantieverzoeken.


Opleiding interimmanager

Opleidingen
1977-1981 Gymnasium te Overveen [4 jaar]
1981-1984 MTS Autotechniek te Apeldoorn
1998-1999 MBO Arbeidsmarktpolitiek / Personeelsbeleid te Den Haag
1999-2001 HBO Personeel & Arbeid te Den Haag



Cursussen
1996-1997 Projectmanagement bij Schoevers
1997 Personeelsbeleid bij Schoevers
1997-1998 Middenmanagement bij Schoevers
2001 Belgisch arbeidsrecht bij SD Workx (Belgisch sociaal secretariaat)
2001-heden Div. vakgerichte cursussen (arbeidsrecht, competentiemanagement etc).

1985-1988 Diverse technische cursussen bij Fokker BV.
1995-1999 Diverse cursussen Content Uitzendbureau BV.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Pragmatische professional, > 10 jaar ervaring in HR.
Gewend aan leidinggeven aan teams, maar kan ook zelf meewerken.
Sterk in arbeidsvoorwaarden, compensation & benefits, fusies en overnames vwb personele aspecten, processen, projecten etc.
Thuis in dienstverlenende organisaties, weet wat klantgericht werken is.
Commercieel inzicht, cijfermatig inzicht, kosten / loonsombeheersing.
Minder affiniteit met operationeel recruitment, wel met tactisch / strategisch niveau.


Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Duits

Overig

Hobbies
Vrijwillig politieagent.
Computers, thuis en bij vrienden netwerkjes aanleggen et cetera.
Bondsscheidsrechter KNHB, landelijk.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :