Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Zaakvoerder

Zaakvoerder

Werkervaring interimmanager

04/95 – 01/07 Front-Office Manager, Sales Manager, General Manager


HOOFDTAKEN FRONT OFFICE MANAGER:
1. Beleid:
- in overleg met het management en de verkoopsverantwoordelijke het verhuurbeleid van de kamers formuleren
- de mogelijkheden van verschillende arrangementen bestuderen
- uitstippelen verkoopbeleid van de interne faciliteiten
- bepalen van interne richtlijnen voor de onthaaldiensten
- zorgen voor een gewaarborgde kwaliteit en service door een efficiënte werkorganisatie van het departement
- optimaliseren van de werkzaamheden aan de receptie
- advies geven voor bepaalde investeringen
- beheren van het materiaal
- selecteren van nieuwe medewerkers; instaan voor hun opleiding en evaluatie
- instaan voor de informatiedoorstroming aan het departement: prijzen, brochures, affiches, externe manifestaties, nieuwe winkels of restaurants enz...
- leiding geven aan de receptiebedienden.

2. Budgetbeheersing en -controle:
- supervisie in facturering en betalingen
- kosten- en batenanalyse opmaken van verhuur kamers en andere faciliteiten; interpreteren van audit-gegevens
- controle op de salarisadministratie
- rapporteren aan het management over resultaten/bezettingspercentages
- controle op de opvolging van contracten, toezicht houden op de juridische bepalingen ervan en de correcte uitvoering conform de afspraken.
3. Gastvrijheid:
- meewerken aan de receptie tijdens piekperiode
- bij het cliënteel informeren naar hun appreciatie van de kamers (comfort) en
dienstverlening
- onderhouden van contact met regelmatige boekers
- communiceren van de nodige informatie m.b.t. reservaties en klanten naar de
verantwoordelijken van het restaurant, keuken, schoonmaak, verkoopsafdeling,
boekhouding enz...

HOOFDTAKEN SALES MANAGER:
1. Verhuren en reserveren van zalen voor banketten of andere arrangementen, zowel zakelijk
als privé:
- informeren van cliënteel; presenteren van verschillende arrangementen of formules
rekening houdend met de interne mogelijkheden van het bedrijf en de wensen
van de gast
- de vereiste formaliteiten voor offertes en reservaties verrichten.
2. Instaan voor de praktische organisatie en supervisie conform offerte:
- werkfiches opstellen, adviseren bij de personeelsplanning
- informeren van de betrokken departementen.
- communicatie naar het keuken-, zaal-, schoonmaak- en technisch personeel
- reserveren van materiaal en/of diensten bij derden (vb. bloemen, D.J.,
buitenprogramma’s)
- richtlijnen geven voor het nodige materiaal (meubilair, vaatwerk, linnen, bloemen,...)
en technische ondersteuning (muziek- en lichtinstallatie, audio-visueel
materiaal...)
- superviseren van alle werkzaamheden; controle op uitvoering conform contract


HOOFDTAKEN GENERAL MANAGER:
1. Superviseren van de verkoop en de uitvoering in overleg met de directie:
- controleren van de uitvoering van de werkzaamheden en toezicht houden op de
werkvoortgang daarvan
- waarborgen van de naleving van richtlijnen i.v.m. kwaliteit, kwantiteit, dienstverlening,
veiligheid en hygiëne
- toezicht houden op een klantvriendelijke dienstverlening; instaan voor de
informatiestroom en begeleiding; behandelen van eventuele klachten
- meewerken cq inspringen voor medewerkers/collega\'s.
2. Werkorganisatie en planning:
- instaan voor de uitvoering en controle van:
. werkplanning en taakverdeling
. bestellingen, receptie, voorraad, inventaris
. operationaliteit van het werkmateriaal
3. Personeelszaken:
- adviseren inzake selectie en aanwerving
- controle op opleiding en begeleiding
- aanwijzingen en instructies geven, motiveren en begeleiden.
4. Administratie:
- controleert de gegevens m.b.t. personeelsbezetting, verkoop, voorraad, verlies volgens
interne richtlijnen
- instaan voor gegevensverwerking en controle
- overzichten maken
- documenten klasseren.
5. Marketing
- bepalen van advertentie(campagne{s})
- toezien op huisstijl en uitdraging daarvan
6. Overleg met de vakbond.
7. Superviseren van alle medewerkers.
8. Assisteren van de directie bij de dagelijkse operationele werking, dienstverlening en
bedrijfsvoering en (mede-)coördinatie en controle van de werkzaamheden.

01/93 – 04/95 Senior Night Auditor

HOOFDTAKEN:
- Controleren van dagelijkse kassarapporten, betalingsmiddelen, rekeningen, enz.
- Ventileren/uitsplitsen van omzetten en deze invoeren in administratieve programma’s.
- Consolideren van verschillende boekhoudkundige gegevens.
- Opsporen van fouten in de gegevens/zoeken naar verschillen.
- Statistieken en de nodige rapporten opstellen.
- Zorgen voor de (late) check-in en voor de (vroege) check-out.
- Wisselen van vreemde valuta.
- Waken over de veiligheid binnen en buiten het hotel gedurende de nacht.
- Computersystemen up to date houden.
- Rapporteren aan de verantwoordelijke financiële dienst, de Night Manger en de IT-Manager.

08/92 – 01/93 F&B Control

HOOFDTAKEN:
- Centraliseren en verwerken van alle gegevens over:
.in- en uitgaande goederenstroom (magazijnen)
.verbruik/verkoop van voedsel en dranken
.kassarapporten.
- Consolideren van deze gegevens van verschillende departementen
.controleren van gegevensverwerking conform richtlijnen.
- Overzichten maken.
- Verschillende kosten- en batenanalyses uitvoeren over verschillende deelactiviteiten (restaurant, banket, minibar, …).
- Interpreteren van gegevens, fouten en afwijkingen opsporen, oplossingen zoeken,
toelichting en advies geven aan de betrokken verantwoordelijken.
- Statistieken opstellen en up-to-date houden.
- Juistheid van de inventaris en het resultaat van de berekening verifiëren.
- Rapporteren aan de verantwoordelijke financiële dienst.

08/83 – 12/93 Diverse functies binnen F&B

Opleiding interimmanager

2006 Bezielend Leiderschap
Allanta Genk (B)

1993 Middelbare Hotelschool
“De Rooi Pannen” Tilburg (NL)

1987 HAVO (Hoger Algemeen Voortgezet Onderwijs)
E.P.L. Eindhoven (NL)



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

• Stressbestendig
• Loyaal aan opdrachtgever
• “Helicoptervieuw”
• Zelfstandig
• Resultaatgericht
• Peoplemanager
• Verantwoordelijkheidszin en –gevoel
• Doorzetter
• Perfectionist
• Realist
• Teamplayer
• Cliëntgericht/gastvrij


Talenkennis interimmanager

Nederlands: Moedertaal
Engels: Spreken, lezen en schrijven: goed
Frans: Spreken en lezen: goed;
Schrijven: redelijk
Duits: Spreken en lezen: goed;
Schrijven: matig


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :