Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

commercieel manager

commercieel manager

Werkervaring interimmanager

Bedrijf : united~beverages
Functie : directeur / eigenaar
Periode : mei 2000 – heden
Vestigingsplaats: Leersum
Branche : FMCG, drankenbranche
Klantenprofiel : supermarktorganisaties, groothandel, vakhandel in Benelux en Denemarken

Relevante ervaring: opzetten van een eigen bedrijf met alle operationele en administratieve facetten, het opzetten van een logistieke structuur, het opbouwen van commerciële contacten, het sturing geven aan productontwikkeling t.b.v. nieuwe productconcepten, het opzetten van marketing planning t.b.v. product introducties, het aansturen en samenwerken met reclame- en sales promotion bureau, het aansturen van een externe buitendienst voor de horeca en vakhandel, het opstellen van budgetten en business plannen voor retailers, het aanknopen en onderhouden van internationale handelsbetrekkingen, het verrichten van verkoopactiviteiten naar supermarktorganisaties en groothandel in binnen- en buitenland, het voeren van contract onderhandelingen.

Bedrijf : Verkade / United Biscuits
Functie : national account manager
Leidinggevend : ja, 2 account managers
Periode : augustus 1998 – mei 2000
Vestigingsplaats: Amsterdam
Branche : FMCG, merk biscuits, -chocolade en –snacks en private label productie
Klantenprofiel : retail organisaties, groothandel, convenience organisaties binnen de Nederlandse levensmiddelenmarkt en ‘out-of-home’ markt

Relevante ervaring: commerciële aanpak van merkproducten richting retail en groothandel, het onderhouden en uitbouwen van relaties met retail organisaties, zowel op inkoop niveau als op logistiek en kwaliteitsmanagement niveau, het maken van sales forecasts t.b.v. productie planning, het maken van accountplannen en -budgetten, het voorbereiden en voeren van jaargesprekken met grote budgettaire belangen, het begeleiden van product ontwikkelingsprojecten, acquisitie van nieuwe channels en accounts, het leiding geven en coachen en begeleiden van account managers, het ontwikkelen van acties en promoties, het lobbyen binnen een grote organisatie.

Bedrijf : Leerdammer Company / Wessanen
Functie : sales manager, account manager, product manager
Leidinggevend : ja, 2 account managers
Periode : januari 1991 – juli 1998
Vestigingsplaats: Schoonrewoerd / Kampen
Branche : FMCG, merkkaas / babyvoeding
Klantenprofiel : retail organisaties, groothandel, vakhandel / export markten

Relevante ervaring: operationele marketing ervaring: als product manager diverse marketing projecten binnen het management trainee programma van Wessanen begeleid, het sturing geven aan verpakkingsbureau’s ten aanzien van verpakkingsdesign consumentenproducten, het ontwikkelen van nieuwe producten, het opstellen van marketing plannen, het aansturen en samenwerken met reclame- en sales promotion bureaus. Als account manager bij Leerdammer Company doorgegroeid naar sales manager Nederland, verantwoordelijk voor het gehele klantenpakket van retail, vakhandel en groothandel in Nederland, het opstellen en presenteren van salesplannen, het maken van account plannen en –budgetten, het aansturen en begeleiden van een externe buitendienst, het voeren van contractbesprekingen met een externe verkooporganisatie, het voeren van sollicitatiegesprekken en aannemen van medewerkers, het leidinggeven trainen en coachen van account managers.


Opleiding interimmanager

Opleiding: MBA Nimbas / Bradford, Master in Business Administration graad aan de universiteit van Bradford, UK
Periode: september 1989 – december 1990
Diploma behaald: ja
Instelling: Nimbas / universiteit van Bradford UK
Plaats: Utrecht / Bradford UK
Toelichting: theorie en case studies van alle bedrijfsmatige facetten zoals sales, marketing, strategie, productieplanning, HRM, finance, logistiek etc.
Afstudeerscriptie: haalbaarheidsstudie van mogelijke samenvoeging van diverse landenorganisaties van de Stork machinefabrieken in Londen, UK. Project verricht voor Stork House, Londen UK
Venture Capital Project: business plan voor een virtueel grondreinigingsbedrijf


Opleiding: Hogeschool voor Economische Studies
Periode: september 1985 – juni 1989
Afstudeerrichting: International Marketing Management (IMM)
Diploma behaald: ja
Instelling: HEAO Utrecht
Toelichting: IMM is een onderdeel van de afstudeerrichting Commerciële Economie
Afstudeerscriptie: Haalbaarheidsstudie voor productie en introductie van een consumentenartikel in Canada en Nederland, verricht voor een verpakkingsbedrijf in Toronto, Canada
Marketing Project: marketing plan voor introductie van Leerdammer kaas in de Engelse consumentenmarkt voor Baars Kaas Nederland


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Jarenlange kennis van Nederlandse retailorganisaties op het gebied van sales en marketing, kennis van de margeproblematiek binnen de keten
Bedreven in sales management, account management, product management
Kennis van conceptontwikkeling en implementatie m.b.t. merkproducten, private labels, fancy labels
Kennis van logistieke problematieken en margeopbouw in de keten.
Leidinggevende ervaring met account managers en buitendienst
Introductie van A-merken en private labels.
Contacten bij alle supermarktorganisaties en diverse convenience klanten (Albert Heijn, Schuitema, Laurus, Superunie, KoopConsult, Aldi, Lekkerland, Makro, Sligro, Shell, Etos, DA Luchtvaartcatering, McDonalds).


Talenkennis interimmanager

Nederlands: moedertaal
Engels: mondeling vloeiend, schriftelijk perfect
Duits: mondeling goed, schriftelijk goed
Frans: mondeling matig, schriftelijk slecht

Overig

Inzetbaarheid
1. Brugfunctie tussen productontwikkeling en account management; het aansturen en begeleiden van Research & Development en verpakkingsontwikkeling, het ontwikkelen van productconcepten en het panklaar aanreiken van een introductieprogramma aan account management. Uit te breiden met implementatie van de plannen.
2. Het helpen van toeleverende industrie om d.m.v. retailkennis (het distributiekanaal) haar klanten beter te bedienen.
3. Het ad interim opvullen van tijdelijke onderbezetting in sales-, account- en product management.
4. Het ontwikkelen en implementeren (operationeel uitvoeren) van commerciële actieplannen voor bedrijven die meer aandacht willen geven aan het commerciële beleid.



 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :