Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Ervaren controller met business sense

Ervaren controller met business sense

Werkervaring interimmanager

Werkervaring

2004 - 2006 Vleesverwerkend bedrijf
Directeur/Eigenaar

Als directeur - eigenaar had ik de algehele leiding van dit vleesverwerkend bedrijf met twintig personeelsleden, 15 FTE’s. Mijn doel was het bedrijf beter in de markt te positioneren. Ik onderhield hiertoe veel contacten met stakeholders, zoals de leveranciers, klanten en personeel. Ik realiseerde verbeterde inkoopcontracten, toegang tot alle Belgische supermarkten door het behalen van een IFS kwaliteitscertificaat. Ik introduceerde een kant-en-klaar produkt van gegaard vlees met bijpassende sauzen en ik paste het kwaliteitsniveau aan de wens van de klant aan. Ook heb ik in samenwerking met belangenorganisaties van onder andere de leveranciers diverse projecten opgezet die het belang van de hele branche dienden. Door tegenvallende omzet in de gehele branche in geheel Europa zijn de bedrijfsactivitei-ten in november 2005 stopgezet en ben ik sindsdien bezig met de financiële afwerking.

2003 - 2004 Cadmes, Den Bosch
Interim Financieel Projectmanager

Als Interim Financieel Projectmanager bij Cadmes, een softwareleverancier van CADCAM systemen, was het mijn opdracht de administratieve organisatie te vereenvoudigen en een management rapportage systeem op te zetten. Onderdeel van deze administraties was een projectadministratie voor de implementatieopdrachten van CADCAM systemen en een administratie voor onderhoudscontracten.

1999 - 2003 Rosti Nederland, Tilburg
Controller/ Lid Management Team

Als Controller en lid van het MT van Rosti (een spuitgietbedrijf, onderdeel van het MAERSK concern) was ik verantwoordelijk voor de afdeling Financiën en IT. Tevens was ik projectleider van de implementatie van het ERP systeem Axapta. In deze hoedanigheid bracht ik een versnelling van de afsluitingsprocedure tot stand, zette ik een management informatie systeem op en slaagde ik erin de verzekeringsportefeuille goedkoper op te zetten. Naast een uitgebreide fabrieksadministratie, werd ook een projectadministratie gevoerd om de kosten voor industrial design, modelmakerij, CADCAM activiteiten, projectontwikkeling, matrijzen en omzetten per nieuwe opdracht inzichtelijk te krijgen.

1994 - 1999 NCR European Logistics Center, Heerlen
Financieel Manager/ Lid Management Team

In deze functie heb ik als lid van het MT meegewerkt aan het opzetten van het European Logistics Center. Naast verantwoording voor de Financiële discipline was ik ook verantwoordelijk voor Facility Management en voor de verkoop aan derden van incourante goederen.

1994 - 1994 PCT (dealer kopieerapparaten), Den Bosch
Interim Financieel Manager/ Lid MT

Als interim manager heb ik de gehele administratie van PCT doorgelicht en de financieringsportefeuille uitgezocht. In verband met de slechte administratie van het bedrijf heb ik veel onderhandeld met diverse banken.





1993 - 1994 Triple P (softwarehouse), Zeist
Interim Financieel Manager/ Lid MT

Als interim manager heb ik tijdelijk alle financiële taken overgenomen en heb ik een management informatiesysteem opgezet.

1989 - 1992 Tulip Computers International, Den Bosch
Financieel Manager/ Lid MT

Bij Tulip Computers, een Nederlandse computerfabriek, was ik verantwoordelijk voor de afdelingen Fabrieksadministratie, Internationaal Credit Management en Administratieve Organisatie. In die hoedanigheid zette ik een goedlopende administratieve afdeling op. Mijn eigen aandachtsgebieden hierbij waren: planning & analyse, verzekering, automatisering en (re)organisatie. Tevens was ik mede verantwoordelijk voor het implementeren van het ERP pakket MTMS.

1984 - 1989 NCR Manufacturing en R&D, Utrecht
Manager Accounting Services

Ik heb bij dit bedrijf diverse functies bekleed. Ik was aangenomen als assistent controller en verantwoordelijk voor planning rapportages en analyses en op het laatst had ik de verantwoording over de Manufactering Accounting, Order Administration, Accounts Payable, Projectadministratie, Subsidies, Taxes, General Ledger, Payroll, IC Accounts en Insurance.

1981 – 1984 Sigma Coatings, Uithoorn
Assistant Controller

Bij Sigma Coatings was ik verantwoordelijk voor de planning, analyse en rapportage van de divisie Industrielakken. Tevens nam ik deel aan het reorganisatieteam van de divisie industrielakken onder leiding van enkele consultants.

Talen

Nederlands: mondeling: uitstekend schriftelijk: uitstekend
Engels: mondeling: uitstekend schriftelijk: uitstekend
Duits: mondeling: goed schriftelijk: redelijk







Competenties
§ Goed organisator en coördinator
§ Sterk analytisch ingesteld
§ Thuis in verandermanagement
§ Ondernemend
§ Communicatief sterk
§ Flexibel
§ Resultaatgericht
§ Teamplayer
§ Gemotiveerd
§ Gevoel voor humor


Overig

§ Ik ben Treasurer van de International Akhal Teke Horse Organization
§ Hobby´s: Paardrijden, paarden fokken, koken en fotograferen



Opleiding interimmanager

HEAO BE en BI

Opleiding

HEAO Richting Bedrijfsinformatica te Utrecht, diploma behaald in 1989, avondopleiding

HEAO Richting Bedrijfseconomie te Breda, diploma behaald in 1981



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Lopende afdeling overnemen
Opzetten management informatie systeem. Berekening resultaten per marktsegment. Koppeling met marketing / sales en logistiek.
Kan brede opdracht aan door brede ervaring en ondernemingszin.

Talenkennis interimmanager

Engels zeer goed
Duits redelijk

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :