Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Sales,export,account manager

Sales,export,account manager

Werkervaring interimmanager

2002 – 2003 Rayon manager Liebherr graafmachines
Wynmalen & Hausmann Veenendaal

1999 – 2002 Sales manager
Genesis Europe BV Rosmalen
Leiding gegeven aan bedrijf dat zich bezig
hield met Import en Export van
Hydraulische Schrootscharen en Sloopwerktuigen
in Europa via directe en dealer verkoop.

1984 – 1998 Export manager LaBounty
Componenta Benelux B.V. Coevorden
Verantwoordelijke voor aansturing van export
verkoop organisatie.
1989 – 1991 Product manager LaBounty
1984 – 1989 Verkoper attachments

1982 – 1983 Verkoper van Industriële Isolaties
Fisol Sittard

1978 – 1982 Hoofdvertegenwoordiger / veldbegeleider van 4-
6 vertegenwoordigers
Bevestigingsmaterialen / Elektrische
Handgereedschappen
Borgh BV Almere -Haven

1974 – 1978 Vertegenwoordiger
Bevestigingsmaterialen en Elektrische
Handgereedschappen Bouwbranche
Uni-Fix BV Hoofddorp


Opleiding interimmanager

1989 – 1991 Schriftelijke Cursus Praktisch Management Programma
1972 – 1974 SOMA Machinisten School Ede (MBO niveau – zonder diploma)
1971 – 1972 Parttime opleiding machinist wegenbouw 1970 – 1971 MTS (w.t.b.)
Lager Technische School


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Zelfstandig, flexibel, pro-actief persoon met goede communicatieve eigenschappen, met een door werk en ervaring verkregen MBO+ werk en denk niveau.

Europese export ervaring als: Product, Account en Sales manager in verkoop van kapitaal goederen.

Kortom een persoon met ambitie die in staat is anderen te motiveren, inspireren en te coachen tot de inspanningen die verwacht worden.


Talenkennis interimmanager

Engels: spreken goed - schrijven goed
Duits: spreken goed - schrijven redelijk


Overig

Analytisch vermogen:
Weet in het algemeen een goede analyse te maken, redeneer zuiver en helder en spoor daarbij de oorzaken van een probleem op, en zoek naar verbanden met andere situaties.

Creatief denken:
Kijk over de grenzen van mijn eigen vak, soms met een aanpak en ideeën die niet direct voor de hand liggen, om werkwijzen, concepten of problemen op
te lossen.

Besluitvaardig zijn:
Maak afwegingen op basis van de informatie en alternatieven die ik tot beschikking heb.
Op basis daarvan hak ik op het juiste moment de knoop door, en maak een realistische keuze, neem een standpunt in, en onderneem tijdig acties.
Blijf kritisch kijken naar mijn eigen besluitenvorming
en vraag feedback aan anderen over de manier van de besluitvorming.

Flexibel reageren:
Wanneer de omstandigheden zich wijzigen ben ik in staat mijn eigen stijl en aanpak te veranderen om het doel te bereiken. Bij problemen pas ik mezelf aan zodat ik zaken toch voor elkaar weet te krijgen.
Ik wen eenvoudig aan nieuwe verantwoordelijkheden en mensen.

Organiseren:
Coördineren, middelen organiseren, plannen en afspraken maken gaan me goed af.
Ik weet zaken voor elkaar te krijgen door de juiste mensen bij mijn plannen te betrekken.

Conflicten beheersen:
Ik probeer conflicten onder controle te houden en weerstanden bij anderen bespreekbaar te maken
De oplossing van een conflict wordt door de andere partijen meestal geaccepteerd.

Onderhandelen:
Ik geef de standpunten en argumenten duidelijk weer, herken het gemeenschappelijk belang en weet een win-win situatie te creëren.

Overtuigen:
Zonder het belang van anderen uit het oog te verliezen
en met gebruik van mijn enthousiasme, weet ik instemming te krijgen voor mijn plannen en ideeën, door op het juiste moment argumenten aan te voeren om anderen te overtuigen.

Inzicht in de omgeving:
Ik volg de ontwikkelingen in en om de organisatie, en begrijpt welke invloed de maatschappelijke en politieke veranderingen kunnen hebben voor mijn functie en organisatie.

Klantgericht handelen:
Ik ga na wat je klant van mij verwacht en reageer adequaat op zijn vragen en verzoeken. Wanneer ik een fout heb gemaakt, probeer ik die zo goed als mogelijk te herstellen. Hoewel het niet altijd even makkelijk is, houd ik mijn klanten graag tevreden en stel mij dienstverlenend op.

Ondernemen:
Zoek actief naar mogelijkheden in de markt.
voor het product en om ideeën te verwezenlijken.
Soms ook via niet geëigende kanalen.

Coachen:
Breng medewerkers tot topprestaties, en geef deze
stelselmatig feedback op hun prestaties. Zoek naar
mogelijkheden tot verbetering en ben voortdurend
bezig met hun ontwikkeling.

Leiderschap:
In staat om anderen te motiveren en inspireren, en draag verantwoordelijkheden aan anderen over en durf hun beslissingen te laten nemen op mijn eigen terrein. Hoewel het niet altijd makkelijk is om anderen te overtuigen van mijn richting, weet ik mijn omgeving over het algemeen toch te motiveren.

Visie uitdragen:
Ik neem de tijd om vooruit te denken over de toekomst van de organisatie.
Kom met ideeën voor de richting van het bedrijf en weet anderen hierin over het algemeen in mee te krijgen.


 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :