Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Interim-manager Sociaal Domein (Gemeente en Zorginstelingen)

Interim-manager Sociaal Domein (Gemeente en Zorginstelingen)

Werkervaring interimmanager

Vanaf augustus 2002 werkzaam als zelfstandig interim-manager in het Sociaal Domein, zowel t.b.v. gemeenten als zorginstellingen.

• Zelfstandig interimmanager binnen Werk & Inkomen en Zorginstellingen.

• O.a. opdrachten uitgevoerd voor gemeente Schiedam, Bergen op Zoom, Bussum, Vught, GSD Veluwerand, Aalsmeer/Uithoorn, Horst aan de Maas, Helmond, Intergemeentelijke Sociale Dienst Optimisd in Veghel, Hellevoetsluis.

• O.a. opdrachten uitgevoerd in de volgende Zorginstellingen: Ambiq (LVG-instelling) 6x, RIBW Den Haag (nu Stichting Anton Constandse) 2x en Visio Noord-Nederland, afdeling Wonen in Echten.

• T.b.v. gemeente Schiedam het project ‘Met Kompas Koersen Naar Eigen Kracht’ ontwikkeld en geïmplementeerd. Een project t.b.v. mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt. De aanpak en resultaten van dit project hebben landelijke bekendheid gekregen en was een van de eerste gecertificeerde projecten voor ‘Interventies Naar Werk’. De aanpak is tevens wetenschappelijk onderzocht en weergegeven in een boek.

• Het innovatieve, integrale uitvoeringsconcept dat ik voor de gemeente Horst aan de Maas ontwikkeld en geïmplementeerd heb, staat momenteel nog volop in de belangstelling, onder meer bij het ministerie van BZK, SZW en de VNG. Het was in de basis op dezelfde klantvisie en benadering gestoeld.

• Veruit de meeste opdrachten waren veranderopdrachten of kwartiermaken voor de nieuw te benoemen structurele manager. Centraal daarin stond veelal de vakinhoudelijke veranderingen maar zeker ook de daarbij behorende gedragsveranderingen bij professionals.

Opleiding interimmanager

• Training ‘herkennen van en omgaan met LVB’
• Training middelengebruik bij LVB jongeren.
• Masterclass Prof. Dr. Pauline Meurs ‘Prestatie-indicatoren voorbij’ over het verloren vertrouwen in en binnen de zorg.
• Wet WIJ, Ray Geerling
• Verdiepingscursus Wet Maatschappelijke Ondersteuning, Ray Geerling.
• Cursus Wet Maatschappelijke Ondersteuning, Ray Geerling.
• Provocerend leidinggeven, seminar door Jaap Bron, Info-training.
• Orde voor Organisatiekundigen en –adviseurs i.s.m. de Vereniging Gemeentesecretarissen: werkcongres ‘de andere gemeentelijke overheid’.
• ‘Hoe krijgt u ze zover’, seminar verandermanagement door Info-educatie.
• Orde voor Organisatiekundigen en -adviseurs:
- workshop gedragscode
- proview
- workshop BoKS (Body of Knowledge and Skills)
- workshop verandermanagement door Frans van Pinxteren.
• Managementcursus door de Bestuursacademie Oost-Nederland Velp
• cursus ‘Chefs begeleiden hun team in een veranderende situatie’, Elsevier Opleidingen in opdracht van de Landelijke Veranderings Organisatie.
• cursus ‘Integraal Management‘, Bestuursacademie Oost-Nederland Velp.
• cursus ‘het managen van nieuwe taken’, Bureau Management en Organisatie van de Hogeschool Katholieke Leergangen Tilburg.
• cursus ‘Persoonlijke Communicatievaardigheden voor de Manager’, Bureau Management en Organisatie van de Hogeschool Katholieke Leergangen Tilburg.
• cursus ‘leidinggeven als Teamleider GSD’, Hogeschool Katholieke Leergangen Tilburg.

Opleidingen:
- HBO-Maatschappelijk Werk, Stichting Haarlem Zwolle (diploma).
- Gedeeltelijke inservice-opleiding tot B-verpleegkundige; te weten de vakken psychiatrie, psychologie en andragogie in het Psychiatrisch Centrum Stichting Sint Franciscushof Raalte (diploma).
- MBO-Sociale Dienstverlening, Stichting Haarlem Zwolle (diploma).
- MAVO-IV (diploma).
- Meisjesvakschool.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Analytisch, energiek, inspirerend, betrokken, integer, gestructureerd, kritisch, nauwkeurig, duidelijk, doortastend, besluitvaardig, coachingsvaardigheden, hoge eisen aan zichzelf en de omgeving stellend.
Verander-/peoplemanager die zich op operationeel-tactisch niveau graag bezighoudt met aspecten als (cultuur-)veranderingen, bedrijfsmatig werken, kwaliteit, klant- en resultaatgerichtheid. Iemand die het als een uitdaging ervaart om door middel van coachend leidinggeven de (latent) aanwezige competenties maximaal te ontwikkelen, maar indien noodzakelijk, impopulaire maatregelen niet schuwt.

Talenkennis interimmanager

Nederlands

Overig

Alle opdrachten worden afgesloten met een zogeheten Klanten-Opdracht-Evaluatie. Met trots kan ik mededelen dat de gemiddelde klanttevredenheid over de afgelopen 10 jaar maar liefst 8,6 bedraagt. De Klanten-Opdracht-Evaluaties zijn allen in te zien.

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :