Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

manager operations

manager operations

Werkervaring interimmanager

1-5-2005 tot heden: Gevestigd als zelfstandig Interim manager Oprichting van managementconsult. Gericht op:
Reorganisatietrajecten met focus op klantgerichtheid en operational excellence
Coachen en begeleiden managers en managementteams
Cultuurveranderingstrajecten

1-4-2003 tot 1-5-2005: Clustermanager back office Achmea Hypotheek Center (AHC)
Verantwoordelijk voor de teams akte & uitbetaling, beheer, bijzonder & debiteurenbeheer en het werkondersteunende team. Als manager van dit shared service center hypotheken werkzaam voor de Achmeamerken Centraal Beheer, Avero en Woonfonds Hypotheken. Daarnaast verantwoordelijk voor:
• Centralisatie van de mid –office gerealiseerd in 2003/2004
• Opleidingsbeleid vorm en inhoud gegeven (primair proces)
• Aandachtsgebied HRM voor het primaire proces
• Ambassadeur MVO Achmea locatie Den Bosch
• Optimalisatietraject back-office gerealiseerd
• Afdelingsplan primaire proces opgesteld
• Lid van MT AHC
• Werving & selectietraject primair proces
• FTE-reductie na optimalisatie werkprocessen
• Grote relaties van Avéro en Woonfonds
• In verband met het feit dat de functie van clustermanager nieuwe productie (mid-office) tot 1 oktober 2004 niet was ingevuld, managementtaken van die procescluster overgenomen

1-5-2000 tot 1-4-2003: Afdelingsmanager Woonfonds Hypotheken (Achmea)
Verantwoordelijk voor de verkoop & klant- & polisbeheerteams (commerciële binnendienst) van Woonfonds Hypotheken
• Gestart als interim manager om de 3 verkoopteams te optimaliseren en efficiënter te laten opereren. De verkoopteams hadden op dat moment grote performance problemen
• Vanaf 1-1-2001 benoemd als afdelingshoofd voor de verkoop- en de klant- & polisbeheerteams.
• Vanaf 1-1-2002 benoemd als afdelingsmanager en tevens benoemd in het MT van Woonfonds hypotheken. Daarnaast plaatsvervangend directielid bij afwezigheid directie

• Verantwoordelijk voor:
• Het opstellen en het uitvoeren van het afdelingsplan Commercie, de te behalen targets voor zowel nieuwe productie als bestaande portefeuille (inclusief polisbeheer) , personeelswerving, -scholing en –persoonlijke ontwikkeling medewerkers en klanttevredenheidsonderzoeken
• Het goed (laten) uitvoeren van het personeelsbeleid en de PlanningVoortgangBeoordelings-cyclus binnen de afdeling

• Het aansturen en coachen van de relatief jonge groep teammanagers, kwaliteit medewerkers, cultuur, serviceverlening en performance
• Optimale dienstverlening richting grote relaties van Woonfonds
• Afgelopen jaren:
• Mede vorm gegeven aan de migratie van de back-officeprocessen van Woonfonds naar het Achmea Competence Center in 2001
• Mede vormgever van de reorganisatie van de mid- & backofficeprocessen Achmea Hypotheekmerken, vanaf 1-4-2003 is Achmea Hypotheek Center opgericht
• Vanaf 2002 verantwoordelijk geweest voor de invoering van performance management binnen de afdeling, mede door invoering van PI’s is de performance beheersbaar, meetbaar en structureel verbeterd
• In 2002 is Woonfonds genomineerd als Hypotheekverstrekker van het jaar. Deze prijs wordt jaarlijks door het marktonderzoeksbureau Blaauw na een performancemonitor onder Intermediairs uitgereikt. Daarnaast meerdere keren benoemd als meest gewaardeerde hypotheekverstrekker
• Performance van de dienstverlening op dusdanig niveau dat een structurele groei van de hypotheekportefeuille (boven raming) is gerealiseerd
• Kwaliteit teammanagement & medewerkers boven verwachting gegroeid
• Invoering kwaliteitsmanagement in 2002 structureel onderdeel van afdelingsstrategie

1-8-1992 tot 1-5-2000: Afdelingsmanager Klantenservice Waterleidingsmaatschappij Oost-Brabant
Verantwoordelijk voor de afdeling klantenservice en debiteurenbeheer.
Naast de dagelijkse verantwoording voor de afdeling ook beleidsbepalend. In deze periode het volgende bereikt:
• Klantenbestand van 200.000 naar 500.000 aansluitingen, FTE’s nagenoeg hetzelfde (procesoptimalisatie)
• Door inzet van extern callcenter meteropname methodiek aangepast. Als pilot gestart en nadien door alle Nederlandse energie- en waterleidingsbedrijven overgenomen (kostenefficiency)
• 3 jaar lang 1e in benchmark op het gebied van klantenservice en processen

1-9-1991 tot 1-8-1992: Accountmanager Veenman Kantoorautomatisering
Verantwoordelijk voor verkoop kopieermachines in regio Breda

1-7-1990 tot 1-9-1991: Accountmanager Alrecon Media
Verantwoordelijk voor:
• De totstandkoming van lange termijncontracten met gemeenten voor het plaatsen van bushaltes en billboards
• Onderhouden van contacten met vervoersbedrijven
• Werkgebied midden- en zuid Nederland

1-7-1982 tot 1-7-1990: Beroepsmilitair Koninklijke Landmacht (onderofficier)
Verantwoordelijk voor:
• Compagniesadministratie van een internationale militaire eenheid in Mönchengladbach (tevens lid van managementteam van deze compagnie) (D)

• Secretariaat van de Nederlandse Liaison Missie van SHAPE (militair hoofdkantoor van de NAVO) in Mons (B)
• Compagniesadministratie van een opleidingseenheid van de genie in Vught


Opleiding interimmanager

Opleidingen:
• HEAO-CE (1988 tot 1992, diploma) Deeltijd Hogeschool Eindhoven
• HAVO, RSG Noord-Kennermerland te Alkmaar.Diploma behaald in 1982
• Certificaat NIMA-C (1992)
• Diverse interne en externe cursussen met betrekking tot verkoop, strategisch management, leiderschap, verzekeringen en automatisering


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Resultaatgericht
Visie
Oplossingsgericht
Daadkrachtig

Werkt aan ongeduld.


Talenkennis interimmanager

Nederlands, engels, frans en duits

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :