Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

interim marketing- en communicatiemanager, senior consultant

interim marketing- en communicatiemanager, senior consultant

Werkervaring interimmanager

Werkervaring:
oktober 2004 - heden, zelfstandig communicatiebureau Communicatie

Diensten:
- Interim marketing- en communicatie management
- Advies beleid en strategie (met name advies aan organisaties en bedrijven bij het vertalen van hun identiteit en strategie in een helder merken-, communicatie- en designbeleid)
- Brandmanagement
- Projectmanagement (marketing)communicatieprojecten (o.a. jaarverslag, corporate brochure en website)

Opdrachtgevers:
- EVD: Interim Marketing en Communicatie Manager, ontwikkeling communicatiebeleid EVD (november 2008 t/m mei 2009)
- Nationale-Nederlanden: Interim Marketing en Communicatie Manager, verantwoordelijk account business line Schadeverzekeringen (oktober 2007 t/m juli 2008)
- ABN AMRO: Interim Senior Communicatie Adviseur, project invoering nieuw HR-systeem (april 2007 t/m juli 2007)
- TPG Post/TNT Post: Interim Senior Communicatie Adviseur, Corporate Communicatie (oktober 2004 tot december 2006).
Diverse opdrachten:
- Workshop programmateam European Mail Networks TNT Post.
- Ontwikkeling concept en business case MailChannel. MailChannel is een narrow casting systeem binnen TNT Post dat in 2007 regionaal is geimplementeerd. Via beeldschermen wordt er dagelijks actuele interne informatie getoond.
- Ontwikkeling campagneplan en projectmanagement intern communicatietraject rebranding TPG Post/TNT Post. In oktober 2006 heeft TGP Post haar naam gewijzigd in TNT Post. Om alle medewerkers in een vroeg stadium mee te nemen in het veranderingsproces is er een communicatieplan ontwikkeld en uitgevoerd.
- Ministerie van Buitenlandse Zaken: huisstijlproject in samenwerking met ontwerpbureau Corps, Den Haag.
Doelstelling: vereenvoudiging huisstijl.
Taken: inventarisatie, ontwikkeling publicatiematrix, opstellen richtlijnen.
- Thermiek (welzijnsorganisatie in Rotterdam): ontwikkeling communicatiebeleid en jaarplan 2005, concept en hoofdredactie corporate brochure, coaching communicatiemedewerker.
- SSC, Content Nederland, Den Haag (serviceprovider voor Content Nederland op het gebied van IT & Finance): quick scan interne communicatie SSC.
- Idea, Soest (kunstencentrum, theater en bibliotheek): advies strategisch marketingcommunicatiebeleid en herpositionering Idea.
- NDA, New Dutch Academy (jong toonaangevend Nederlands orkest gespecialiseerd in 18e eeuwse muziek en winnaar Edison 2004): sponsorplan repetitie- en ontvangstruimte NDA.

2002 - 2004, hoofd Communicatie, Sdu Uitgevers, Den Haag
De afdeling verzorgde alle in- en externe communicatie van Sdu nv en Sdu Uitgevers.

Taken en verantwoordelijkheden:
- Leidinggeven aan de afdeling (4 medewerkers)
- Verantwoordelijk voor alle in- en externe communicatieactiviteiten
- Verantwoordelijk voor de herpositionering en restyling van Sdu nv/Sdu Uitgevers
- Invulling geven aan het communicatiebeleid en de uitvoering ervan
- Bijdrage leveren aan het totale organisatiebeleid vanuit de communicatie-discipline
- Opstellen en bewaken van het afdelingsbudget
- Opstellen, bewaken en uitvoeren van het communicatiejaarplan
- Kwaliteitsbewaking bij de ontwikkeling van marketing- en communicatie-activiteiten
- Ontwikkeling en aansturing van o.a. jaarverslag, nieuwe marketinglijn DM-folders, nieuwe advertentielijn, aanpassing website en herstructurering intranet
- Advies en projectmanagement van zeer complexe communicatieprojecten (o.a. restyling huisstijl inclusief logo’s Sdu nv/Sdu Uitgevers, communicatie-traject herhuisvesting Sdu Uitgevers, inrichting kunst nieuwbouw)
- Opstellen redactieformule en eindredactie personeelsblad en intranet
- Opzetten brandmanual en huisstijlsite
- Aansturing onderzoek (pretesten, merkbelevings- en kennismanagement-onderzoek).

2001 - 2002, afdelingsmanager Communicatiediensten,
KPN Communicatiediensten, hoofdkantoor Den Haag
De afdeling besloeg de volgende disciplines: Nieuwe Media, Evenementen, Public Affairs, Sponsoring, AV Communicatie, Exposities en Tekstproducties. Naast de projectleiding van communicatieprojecten in de hierboven beschreven disciplines adviseerde de afdeling over de strategische inzet van communicatiemiddelen.

Taken en verantwoordelijkheden:
- Leidinggeven aan de afdeling (14 medewerkers)
- Reorganiseren van de afdeling
- Ontwikkeling en realisatie KPN-communicatiebeleid gericht op bovenstaande disciplines
- Opstellen, bewaken en uitvoeren van het jaarplan
- Opstellen en bewaken van het afdelingsbudget
- Advies en projectmanagement van zeer complexe communicatieprojecten en verandertrajecten
- Kwaliteitsbewaking bij de ontwikkeling van marketing- en communicatieactiviteiten
- Aansturing onderzoek
- Acquisitie voor de totale service-unit.
De aankondiging van het collectieve ontslag van 4800 KPN' ers in oktober 2001 had directe gevolgen voor mijn afdeling te weten inkrimping en opheffing activiteiten.

2000 - 2001, hoofd Nieuwe Media (sinds 1 februari 2001 tevens Hoofd Evenementen a.i.), KPN Communicatiediensten, hoofdkantoor Den Haag
De afdeling Nieuwe Media verzorgde de projectleiding van nieuwe media projecten en adviseerde over de strategische inzet van nieuwe media.

Taken en verantwoordelijkheden:
- Leidinggeven aan de afdeling (20 medewerkers)
- Professionaliseren van de afdeling (o.a. focus kernactiviteiten afdeling, vak-inhoudelijke ontwikkeling medewerkers, verbeteren interne organisatieprocessen)
- Ontwikkeling en realisatie KPN-communicatiebeleid gericht op nieuwe media
- Opstellen, bewaken en uitvoeren van het jaarplan
- Opstellen en bewaken van het afdelingsbudget
- Advies en projectmanagement van zeer complexe communicatieprojecten en verandertrajecten (zowel in- als extern)
- Kwaliteitsbewaking bij de ontwikkeling van marketing- en communicatieactiviteiten
- Aansturing onderzoek
- Acquisitie voor de totale service-unit
- Reorganiseren van de afdeling.
Na de reorganisatie van het hoofdkantoor van KPN in het voorjaar van 2001 werd Communicatiediensten onderverdeeld in twee afdelingen. Een afdeling waar met name de informatievoorziening en vertaling plaatsvond en een afdeling waar de projectleiding van communicatieprojecten plaatsvond. Over deze laatste afdeling kreeg ik in april 2001 de leiding. De medewerkers van Nieuwe Media en Evenementen heb ik elders in de organisatie kunnen plaatsen.

1997 - 2000, senior projectleider Print en Nieuwe Media, KPN Communicatiediensten, hoofdkantoor Den Haag

Taken en verantwoordelijkheden:
- Verantwoordelijk voor de conceptontwikkeling van diverse print en nieuwe media projecten
- Advies en projectmanagement print en nieuwe media projecten
- Verantwoordelijk voor de financiën
- Het schrijven van communicatiestrategieën en -plannen en briefings
- Selectie en aansturing bureaus
- Verantwoordelijk voor het opzetten en ontwikkelen van diverse digitale media (o.a. voor KPN City Cruise 1999: KPN Telecomproject dat tot doel had om tijdens de rustige zomermaanden de verkoopresultaten van KPN Telecom te bevorderen)
- Verantwoordelijk voor het opzetten, ontwikkelen en implementeren van diverse huisstijlen (o.a. KPN Internetstijl en Vision Networks)
- Verantwoordelijk voor het opzetten, ontwikkelen en implementeren van diverse folder- en brochurelijnen (o.a. PTT Post Mediaservice)
- Verantwoordelijk voor het opzetten, ontwikkelen en implementeren van diverse intranet- en internetsites
- Coachen van de junior projectleiders op de afdeling.

1992 - 1996, projectleider/adviseur Grafische Projecten, In- en Externe Betrekkingen, hoofdkantoor KPN Den Haag

Taken en verantwoordelijkheden:
- Verantwoordelijk voor de conceptontwikkeling van diverse printprojecten
- Advies en projectmanagement print projecten
- Verantwoordelijk voor de financiën
- Het schrijven van communicatiestrategieën en -plannen en briefings
- Selectie en aansturing bureaus
- Verantwoordelijk voor het opzetten en ontwikkelen van diverse personeelsjaarverslagen, jaarboeken, folders en brochures.

1990 - 1992, adviseur Vormgeving, In- en Externe Betrekkingen, hoofdkantoor KPN Den Haag

Taken en verantwoordelijkheden:
- Advies vormgeving presentaties, folders en brochures
- Uitzetten van de geplande inhoud bij tekstschrijvers, fotografen, vormgevers en drukkers
- Beoordeling van de tekst, het beeldmateriaal en de vormgeving
- Bewaken van het concept en de planning
- Begeleiding van het productieproces.

1989 - 1990, grafisch ontwerper/DTP Operator, Uitgeverij Lakerveld, Den Haag

Taken en verantwoordelijkheden:
- Ontwerp covers en layout
- Opmaak tijdschriften.

1986 - 1989, zelfstandig kunstenaar/grafisch ontwerper

Werk: ruimtelijke objecten, tekeningen en schilderijen.
Gedurende deze jaren redelijke verkoop van werk. Daarnaast freelance grafisch ontwerper. Ontwerpopdrachten voor reclame- en ontwerpbureaus waaronder Floyds (Eindhoven) en JA Vormgevers (Tilburg).


Opleiding interimmanager

Opleiding en cursussen:

Diverse cursussen en trainingen op vakinhoudelijk gebied en vaardigheden
Startmodule Strategisch Communicatiemanagement, Van der Hilst
Grafische Staf- en Kaderopleiding (bedrijfsleider)
Docentenopleiding 2e graads lesbevoegdheid ruimtelijke en textiele vormgeving
Kunstacademie (1e jaars beeldhouwen)
HAVO (talen, geschiedenis en economie)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Interim marketing- en communicatie management, interim marketing- en communicatie advies, brandmanagement, projectmanagement, coaching, onderzoek en training

Talenkennis interimmanager

engels: goed, duits: redelijk, frans: matig

Overig

Markt- en branche ervaring: zakelijke dienstverlening, overheid, uitgeverij, zorg en welzijn, kunst en cultuur

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :