Flex Manager
De top 21219 Flexmanagers van Nederland
21219 professionals

 beschikbaar?

interimmanagement TIP: soortgelijke CVs vinden

Registeraccountant/Controller/Finance Manager

Registeraccountant/Controller/Finance Manager

Werkervaring interimmanager

04.2004 - heden
Zelfstandig ondernemer, werkzaam als interim-manager.

Opdrachten:

Bouwonderneming

Controller a.i.

Voortzetting werkzaamheden in eerder dienstverband op interim basis. Daarnaast implementatie van nieuw software pakket ten behoeve van projectontwikkeling en advisering management.
Continuering van advisering voor 1 dag per week.

02.2004 - 04.2004 DRV Accountants te Roosendaal

Werkzaam als accountant. Hierbij zorg gedragen voor:
- marketing- en ondernemingsplan
- optimalisatie van de (organisatie-) structuur

Hiernaast nog controlewerkzaamheden uitgevoerd bij diverse MKB-ondernemingen.

2003 - 2004 Roos Bouw & Vastgoed te Ridderkerk

Werkzaam als controller van de gehele groep. Roos betreft een bouwbedrijf en ontwikkelingsbedrijf met een omzet van circa € 40 mio.
- lid management team;
- (her)inrichting administratieve afdeling en de daarbij behorende
administratieve organisatie;
- leiding geven aan afdeling van 5 personen
- financial en management accounting voor een tiental vennootschappen;
- verzorgen van de personeelzaken (incl. salarisadministratie);
- (mede) verzorgen van juridische zaken
- beheren en optimaliseren van het verzekeringspakket;
- verzorgen van het fiscale beleid van zowel de gehele groep als de fiscale
behandeling van de relatie tussen de onderneming en de DGA;
- contacten met financiers, opdrachtgevers, accountants, fiscus en
verzekeringsmaatschappijen.
200-2003 KPMG Assurance te ’s-Hertogenbosch

Consultant/ interim-manager. Hierbij mede verantwoordelijk voor de acquisitie van de opdrachten.

Interim opdrachten:

Afvalverwerker

Controller a.i.

Interim controller bij een afvalverwerkingsbedrijf (bedrijf in zwaar weer)
- lid MT;
- herfinanciering van de onderneming
- verantwoordelijk voor het opstellen van (liquiditeits-) prognoses, kwartaal en jaarcijfers;
- de implementatie nieuwe software pakket (Exact);
- de (her)inrichting administratieve afdeling en de daarbij behorende administratieve organisatie;
- contacten met financiers, accountants, fiscus en verzekeringsmaatschappijen.

Koffiebranderij

Consultant

Begeleiding bij structureren werkzaamheden en rapportage (landen)controllers. Hierbij er voor zorg gedragen dat er op uniforme wijze zowel “controlled” werd als ook op uniforme wijze aan de financieel directeur werd gerapporteerd.

PC-leverancier

Controller a.i.

Interim controller bij een leverancier van PC’s (omzet: € 1 miljard). Hierbij voornamelijk (mede) verantwoordelijk voor de Europese consolidatie van 30 werkmaatschappijen en de jaarafsluiting van de Nederlandse entiteit.

Beursgenoteerde onderneming.

Consultant

Due dilligence voor een beursgenoteerde onderneming ten behoeve van de acquisitie van een Engelse onderneming.

Verhuurder mobiele units

Consultant

Opzetten van omrekening Nederlandse verslaggeving naar US GAAP voor dochter beursgenoteerde onderneming.


2000 – 2002 BDO Accountants te Tilburg

Werkzaam als teamleider. Verantwoordelijk voor het relatiebeheer en de coördinatie van controle opdrachten. Daarnaast verantwoordelijk voor de planning van de accountantspraktijk. De werkzaamheden bestonden uit:
- controleren en bespreken van jaarrekeningen;
- beoordelen van administratieve organisaties;
- opstellen van managementletters;
- due diligence opdrachten bij diverse ondernemingen
(MKB/grote ondernemingen/ beursgenoteerde ondernemingen)

Relevante branches:
- dienstverlening (o.a. horeca);
- bouw (o.a. utiliteitsbouw);
- productie (o.a. vitamineproducent/ destructiebedrijf) en
- (groot) handel (medische apparatuur).

Interim opdrachten:

Destructiebedrjif

Consultant

Betreft een destructiebedrijf voor dieren. De uitgevoerde werkzaamheden zijn:
- Het (mede) opzetten van een ABC-costing model voor juiste voorraadwaardering en toerekening van kosten.
- Het (mede) opstellen en beoordelen van diverse calculaties voor het destructiebedrijf ten behoeve van te claimen kosten bij de overheid.
- Daarnaast advies aangaande de inrichting van de administratieve organisatie.

Financiële instelling

Trainer

Het geven van cursussen aan de intern accountantsdienst inzake de implementatie van de nieuwe controle aanpak (gebaseerd op COSO).

Producent voor capsules

Consultant

Betreft een onderneming die capsules produceert voor de geneesmiddelenindustrie. De verrichte werkzaamheden zijn onder andere:
- Hierbij (mede) de kostprijscalculaties opgesteld;
- Advisering van de directie ten aanzien van opzet en inrichting administratie en managementrapportages;

Handelsbedrijf

Consultant

Betreft een handelsbedrijf in haarproducten.
Het opstellen van (liquiditeits-) prognoses ten behoeve van de verkoop van de onderneming, alsmede het schrijven van informatiememorandum.

1996 – 2000 KPMG Accountants te ’s-Hertogenbosch

Laatstelijk als supervisor. (Mede) verantwoordelijk voor de uitvoering van controle opdrachten. De werkzaamheden bestonden uit:
- controleren en bespreken van jaarrekeningen voor zowel lokale
ondernemingen (MKB) als voor (dochters van) beursgenoteerde
ondernemingen (NL/US);
- beoordelen en beschrijven van administratieve organisaties;
- opstellen van managementletters;
- due diligence opdrachten bij diverse ondernemingen
(MKB/grote ondernemingen/ beursgenoteerde ondernemingen)
- diverse adviezen versterkt ten aanzien van de projectorganisatie en
administraties;
- financiële beursberichten beoordeeld.

Relevante branches:
- dienstverlening;
- bouw zowel utiliteits-, weg- als waterbouw
(bij beursgenoteerde ondernemingen);
- productie (tapijtproducent/ producent voor chipsmachines) en
- (groot) handel (medisch/ pc’s en toebehoren/ mode artikelen).

Interim-opdracht:

Verhuurder mobiele units

Controller a.i.

Interim controller bij een onderneming die mobiele units verhuurd.
Werkzaamheden:
- post acquisitietraject na overname door GE op adequate wijze begeleiden;
- het (laten) verzorgen van maandrapportages;
- het opstellen van geconsolideerde jaarrekening (US GAAP en Dutch GAAP);
- het voorbereiden van de implementatie van SAP;
- het herinrichten van de administratieve afdeling;
- budgetteringsproces, opstellen van forecasts voor de onderneming;
- leiding gegeven aan administratie van 10 personen;
- contacten met accountants, fiscus en verzekerings- maatschappijen.

1993 - 1996 Moret, Ernst & Young Accountants te Tilburg

Werkzaam in de controlepraktijk als assistent-accountant. De werkzaamheden bestonden uit:
- uitvoering van controle opdrachten;
- controleren van jaarrekeningen voor voornamelijk lokale ondernemingen
(MKB) en enkele beursgenoteerde ondernemingen;
- beoordelen van administratieve organisaties;
- aangifte IB/VPB;
- samenstellen van diverse jaarrekeningen.

Relevante branches:
- dienstverlening (o.a. gezondheidszorg);
- bouw zowel utiliteits-, weg- als waterbouw
(grote regionale bouwonderneming);
- productie (o.a. toeleveranciers voor boorplatforms).




Opleiding interimmanager

VWO

Doctoraal Accountancy (Nivra/Nijenrode)afgerond 2003

Registeraccountant (Nivra/Nijenrode) afgerond 2003
Diverse vaktechnische cursussen gevolgd, waaronder:
- Moderne controletechnieken;
- US GAAP;
- IFRS.


Daarnaast diverse trainingen gevolgd op het gebied van:
- persoonlijke effectiviteit;
- communicatieve vaardigheden;
- leiderschap;
- commerciële vaardigheden
Verslaggevingskennis:

Dutch GAAP goed/ zeer goed
US GAAP redelijk/ goed
UK GAAP redelijk
IFRS redelijk (geen praktijkervaring)

Talenkennis :

Nederlands schriftelijk : goed mondeling : goed
Engels schriftelijk : goed mondeling : goed

Automatiseringskennis:

MS Office (Word/Excel/Powerpoint/Acces)
Oracle Financial
Exact voor Windows
SAP Financial
Kraan (Bouw)
Multivers (Unit 4)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Persoonlijkheidskenmerken:

Leiderschapsstijl:

In mijn leiderschapstijl en motivatiestrategie wordt zoveel als mogelijk afgestemd op individuele behoeften. Hierdoor ontstaat een situatieafhankelijke leiderschapsstijl, die past bij de medewerker en krijgt hij/zij de ondersteuning waar hij/zij om vraagt.

Sterke punten:

- resultaatgericht;
- adequate rapportage;
- informele instelling;
- analytisch vermogen: de wereld achter de cijfers kennen;
- snelle en nauwkeurige probleemanalyse;
- aanpassingsvermogen;
- communicatief vaardig;
- kan zowel in teamverband als individueel werken;
- stressbestendigheid en evenwichtige persoonlijke presentatie.


Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels

 beschikbaar?

Interim managers zoeken:

Opdrachtomschrijving :